Avatar billede l-l-o-uu-p Nybegynder
04. oktober 2001 - 18:29 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

me og win 2k

Jeg vil gerne inatallere win 2k da min Me kører hamrende ustabilt.
Min harddisk er opdelt i C og D.
Hvad er bedst: at lægge Win 2K ind på D og boote op herfra og lade ME blive liggende på C eller at formattere C og lægge 2K herpå ?
Hvis jeg vælger at lade ME blive liggened på C kan det så senere slettes uden en formattering af C ?
Avatar billede webwally Nybegynder
04. oktober 2001 - 18:33 #1
Jeg vil absolut forslår at få ME helt ud af systemet, selvom det selvfølgelig sagtens kan lade sig gøre at køre med begge! Men som du selv skriver er ME hamrende ustabilt - og hvis det er fordi du har et stykke hardware (såsom en Mp3-player) der skal ha\' Win98SE/ME, vil jeg forslår du totalt formaterer og smider Win98 SE ind. Derefter lægger Win2K ind ved siden af, da Win98 SE fylder meget mindre end ME samt er mere stabilt.

Du spørger om hvis du vælger at lade ME ligge om du så senere kan fjerne det uden at formatere C... i princippet kan du godt fjerne alle dens systemfiler, men det lyder til at blive lidt noget rod så jeg vil nok ikke anbefale det.
Avatar billede simonvalter Praktikant
04. oktober 2001 - 18:33 #2
drop me helt og lav en ren instalation .. me vil blive ved med at køre hamrende ustabilt ;)

og hvis du laver upgrade så vil me efterlade en masse rod på i dit system ..
og det er også best at ligge operativ systemet først på harddisken .. dvs C: hvis den er delt op i partitioner .. der kører den hurtigst
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. oktober 2001 - 20:34 #3
Drop fuldstændigt WinME og vend aldrig mere tilbage til det misfoster af et styresystem.
Og læg Win2k på C:\\ så har du styr på tingene, hvis du pludselig skulle tilføje en ny Haddisk, så bliver der rigtigt rod i foretagendet!
Avatar billede l-l-o-uu-p Nybegynder
04. oktober 2001 - 20:49 #4
Ok jeg formatterer ! Men et lille tillægsproblem: PC\'en er købt med et par programmer jeg gerne vil beholde men jeg har ikke programmerne på CD. Kan man flytte programmapperne direkte over på D partionen og køre dem derfra når er lagt ind på en formatteret C ???
Avatar billede l-l-o-uu-p Nybegynder
04. oktober 2001 - 20:50 #5
Altså når Win 2K er lagt ind på C
Avatar billede l-l-o-uu-p Nybegynder
04. oktober 2001 - 20:52 #6
Undskyld de afviste svar, jag havde lidt travlt de skulle have været accepteret !!!!!!!
Avatar billede simonvalter Praktikant
04. oktober 2001 - 20:55 #7
lav et nyt spm med point ;)
Avatar billede simonvalter Praktikant
04. oktober 2001 - 20:56 #8
hehe men det går nok
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. oktober 2001 - 21:12 #9
Det er straks sværere at få programmer til at køre fra en andet drev, er de installeret under WinME er det næsten umuligt, er de installeret fra Win2k er der måske en chance og endelig er der programmer der virker uanset hvor de ligger!
Avatar billede l-l-o-uu-p Nybegynder
04. oktober 2001 - 21:15 #10
det er bla. MS Office ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
04. oktober 2001 - 21:17 #11
MS office skal nok geninstalleres!
Avatar billede l-l-o-uu-p Nybegynder
04. oktober 2001 - 21:25 #12
nok ???
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2001 - 23:55 #13
Bedste løsning, hvis du skal installere windows 2000 er absolut, at dette system lægges på partiton 1 , men normalt kaldt d, da ME som du lægger på partition 2 vil komme til at hedde C. Jeg vil dog bemærke at du gør klogt i at dele din disk op i min 3 parttioner.

Så har du en partition til fællesprogrammer og data. Der kan du så have ICQ, dokumenter, Mail mappe, Foretruken m.v. liggende, så du kan bruge dem fra begge systemer og ikke skal have dobbelt.

Winodws 2000 bør du kører under filsystemet NTFS, eller kan du ikke have windows 2000 liggend på først partition.

Hvis du lægger dette system på efterfølgende partition også under fat 32, vil windows 2000 lægge en masse filer foruden boot.ini og ntload, på dit C drev hvor du har dit ME. Det vil betyde, at hvis du på et eller andet tidspunkt vil lave en nyinstallering af ME på grund af problemer. ja så skal du også efter en del under windows 2000.

Lige en slutbemærkning, hvis du da ikke allerede er igang. Tjek lige , at din pc er klar til windows 2000 med windows 2000 klar filen, som du bl.a kan finde på expertftp serveren.

En anden ting er Windows xp DK er på vej. Dette system kan også opfører sig ,som windows 98/me, så du kan spille flere spil i det nye stystem end i windows 2000 pro.

kharder
icq# 71258492
www.expertftp.subnet.dk