Avatar billede olai Juniormester
04. oktober 2001 - 09:36 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Realplayer...

Er det muligt at optage stream fra f.eks Bigbrother, eller barer ta´et still billede af det Real Play afspiller ?
Jeg har forsøgt med at trykke på >Print Scrn< tasten, men der tager den ikke selve \"filmen\" med.
Avatar billede omen Nybegynder
04. oktober 2001 - 09:40 #1
Lytter med...
Avatar billede mpej Nybegynder
04. oktober 2001 - 09:41 #2
Nej, jeg mener ikke at der er muligt! Har prøvet med lyd og det kunne man ikke engang. Med mindre man gjorde det \"manuelt\". Jeg kørte signalet ud igennem lydkortet, over til en minidisc og ind igen. I teorien kan man også gøre det direkte fra lyd ud til lyd ind på lydkortet, men 1) der er chance for sammenslutning og 2) meget unødvendig støj.

Så mit svar er: Nej, det kan desværre ikke lade sig gøre mm. man kan overføre videosignalet ud af computeren, og optage det igen. Temmelig kompliceret...
Avatar billede Spotgun Seniormester
04. oktober 2001 - 09:43 #3
Jeg har selv forsøgt at grabbe still\'s fra film på computeren vha. \"Print Screen\" knappen... Det er ikke altid det lykkedes, men hvis du hamrer knappen ned et par gange så lykkedes det en gang i mellem...
Ved dog ikke helt hvordan du kan grabbe film. Jeg mener der findes et program, der kan lave videostumper ud af hele dit skærmbillede... Så mon ikke det ville virke, omend du så ville ha\' hele dit skrivebord som film, istedet for blot den lille stump med RealPlayer klippet. Desværre kan jeg ikke huske hva\' programmet hed... :-(
Avatar billede Spotgun Seniormester
04. oktober 2001 - 09:45 #4
mpej: Du kan sagtens optage lyden hvis du har et full-duplex lydkort (f.eks. SB Live). Du knalder et audiokabel fra Speaker Out til Line In, og sætter et musik-program til at optage hva\' der kommer på Line In.... Ganske simpelt og det virker perfekt... Har selv optaget lidt netradio på den måde...
Avatar billede omen Nybegynder
04. oktober 2001 - 09:45 #5
olai: hvis det lykkedes, og du får taget screenshots at tøserne fra BB i bad, så deler du dem lige med os, ik ? :-)
Avatar billede mpej Nybegynder
04. oktober 2001 - 09:46 #6
Jamen jeg mener ikke det gælder for afspilning af film som f.eks. .mov og Realplayers film... og DVD film. Disse kan man vist ikke grabbe da de kører direkte over skærmkortet og ikke igennem cpu\'en... mener jeg.
Avatar billede olai Juniormester
04. oktober 2001 - 09:47 #7
omen < selvfølgelig hehe
Avatar billede omen Nybegynder
04. oktober 2001 - 09:49 #8
mpej:Ikke igennem CPU\'en? Selvfølgelig gør de det!

olai: sweet :)
Avatar billede olai Juniormester
05. oktober 2001 - 00:52 #9
Er der godt nok ingen der har gjort det med succes ???? Det eneste jeg får ud af et skærmshot er en realplayer med en sort firkant der hvor streameren kører.......
Avatar billede olai Juniormester
10. oktober 2001 - 14:09 #10
Deværre folkens, i prøvede da.