Avatar billede rebsdorf Nybegynder
01. oktober 2001 - 21:13 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Problemer med lyden!!

Hej!
Jeg har et Altec Lansing ADA890 Dolby® Digital THX system. Det er jo også fint nok - en subwoofer og 4 satelitter. Har altid funket fint. Kører desuden Creative Live! 1024 lydkort...

Nu er problemet at når jeg afspiller musik i WinAmp, MusicMatch JukeBox eller Windows Media Player - virker det som om bassen ryger ud igennem satelitterne, hvilket selvfølgelig indebærer, jeg har næsten ikke kan spille, før den kradser.
Man kunne tro systemet er i stykker. Nu har Bill fundet på at lægge en afspiller ude i explorer vinduet, sådan at man kan afspille musikken derfra. Det mærkelige er at herfra funker det perfekt! Altså bassen og diskant kommer ud de rigtige steder...
Håber nogen kan hjælpe mig, jeg er panisk! (derfor også så mange points...)

VH

Mads
Avatar billede heavyboy Nybegynder
01. oktober 2001 - 21:17 #1
Jeg har haft det samme problem! Jeg ændrede min lydkort´s drevere! Og det hjalp så!
Du kan se om stikkene er sat godt i!
Prøv at læse om det på deres hjemme side
Avatar billede simonhb Praktikant
01. oktober 2001 - 21:18 #2
hvilket styresystem har du?
Avatar billede bo.morville Nybegynder
01. oktober 2001 - 21:19 #3
Hvad bruger winamp som output device?

Har du tjekket settings for equalizeren i winamp?
Avatar billede rebsdorf Nybegynder
01. oktober 2001 - 21:21 #4
Kører W2K med alle service packs
Avatar billede rebsdorf Nybegynder
01. oktober 2001 - 21:22 #5
Stikkene er kontrolleret masser af gange... + lige en gang nu... just in case...
Avatar billede rebsdorf Nybegynder
01. oktober 2001 - 21:22 #6
Prøver lige at se om creative har udsendt opdaterede drivere - bruger faktisk de originale gamle..
Avatar billede simonhb Praktikant
01. oktober 2001 - 21:23 #7
prøv om du kan finde lydstyrke, og tryk på avanceret, her kan du stille bassen i diskanterne.
Avatar billede rebsdorf Nybegynder
01. oktober 2001 - 21:25 #8
både bass og diskant er helt i bund... ellers var det helt umuligt at få noget ud af højtalerne... også på selve \"hoved\" satelitten er bass/diskant under middel...
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
01. oktober 2001 - 21:33 #9
Avatar billede bo.morville Nybegynder
01. oktober 2001 - 21:34 #10
I equalizeren i winamp er der en funktion der hedder PREAMP ude til højre - hvor står den?

Jeg har oplevet at det kradsede fælt da den var blevet skruet op på +20db...
Avatar billede rebsdorf Nybegynder
01. oktober 2001 - 22:04 #11
Damn... De nyeste driver hjalp heller ingen ting. Nogen andre ideer?

I equalizeren i winamp står de alle i midten...
Avatar billede rebsdorf Nybegynder
01. oktober 2001 - 22:07 #12
Men igen det mærkelige er jo at det funker fra explorer vinduet!!
Avatar billede makse Nybegynder
01. oktober 2001 - 22:11 #13
Hvilken Foretrukne Enhed er sat i Kontrolpanel > Multimedier > Audio?
Avatar billede rebsdorf Nybegynder
04. oktober 2001 - 17:10 #14
Hvad kan jeg sige...? En re-install af w2k klarede det hele... Dont ask my why! Samme drivere osv... HMm... håber ikke problemet kommer igen...