Avatar billede ratzaiy Nybegynder
01. oktober 2001 - 15:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problemer med video in

Jeg har et asus geforce 2 grafikkort med tv out og video in det er et V7710 tvr. Jeg har så tilsluttet min gamle video til computeren med et scartkabel i videoen og sådan et kabel der fulgte med kortet jeg går så ind i ASUS live programmet og der kommer ikke en skid på skærmen
hvad gør jeg forkert??? og hvordan kan man ellers få video på sin computer
Avatar billede msmows Nybegynder
01. oktober 2001 - 15:35 #1
Det kabel der fulgte med kn du bruge, men scartadapteren er beregnet til afspilning (til tv\'et) du skal bruge en adapter til optagelse, der skal stå OUT på den.
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
01. oktober 2001 - 15:39 #2
i den ene ende er der et scart stik og i den anden 2 \"phono\" stik 1 hvid og en gul på den hvide står der audio og på den gule står der video jeg bruger kun den gule men jeg tror det er sådan en adapter
Avatar billede msmows Nybegynder
01. oktober 2001 - 23:38 #3
Tja, men det er nok stadig til at forbinde grafikkortet(eller anden enhed) til et tv. Scartforbindelsen vil derfor være forkert.
I scartstikket er ben 17 er stel, ben 19 er video ud, ben 20 er video ind.
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
02. oktober 2001 - 14:57 #4
jeg tror ikke jeg har det rigtige program installeret som skal bruges til video capture fordi den understøttter ikke win2000 hvordan kan jeg installere win98 på den samme computer samtidig med win2000?
Avatar billede cgleerup Nybegynder
10. januar 2002 - 16:13 #5
Det er bare at installere win98 den deler det selv op, men det er en god idé at køre det på hver sin partition.

MEN STOP EN HALV - DET BURDE IKKE VÆRE NØDVENDIGT.

Prøv at sætte din scartadabter til eksempelvis et camera eller andet så du kan se om det er signal igennem her. Det er der formentlig ikke.

Desuden er der en række indstilling for video capture. Det er indstillinger som du sætter i dit grapper program.

Først skal du fortælle den at det signal du bruger er et composit, også betegnet som phono eller comp. Dernæst skal du fortælle den at du kører med Pal signal og opløsningen 720*576 med 25 frames i sek.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
04. april 2002 - 14:12 #6
har du hjulpet dig ?
Avatar billede ratzaiy Nybegynder
05. april 2002 - 16:39 #7
jep beklager endnu engang den lange ventetid...