Avatar billede rashid Praktikant
01. oktober 2001 - 14:08 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Live streaming

Hejsa
Er der nogen der ved hvordan jeg kan sætte et webcam op så man kan se live billeder ?

Det vil sige sætte det op så man kan se live video ligesom: http://bigbrother.dk/live/
Avatar billede rashid Praktikant
01. oktober 2001 - 14:11 #1
jeg har et Logitech QuickCam®
Avatar billede ctv! Nybegynder
01. oktober 2001 - 15:34 #2
ja - det ved jeg! Skal lige høre en ting først! Har du fast og egen IP? Hvis ikke, kan det ikke lade sig gøre!
Avatar billede rashid Praktikant
03. oktober 2001 - 14:57 #3
Jeg har en fast IP - Har et ADSL+ abonnement hos Orange.
Avatar billede rashid Praktikant
03. oktober 2001 - 14:58 #4
undskyld jeg har været lidt væk, men mit sp er stadigvæk gældende.
Avatar billede rashid Praktikant
04. oktober 2001 - 12:45 #5
Hej CTV er du der endnu ??
Avatar billede coolby Nybegynder
08. oktober 2001 - 18:51 #6
Brug programmet der hedder iVISTA og kan hentes på www.ivista.com det er et godt program og det virker.

Kig selv på www.camboy.dk

Håber det hjalp lidt.

//CoolBy
Avatar billede benne.dk Nybegynder
17. oktober 2001 - 17:49 #7
Hvis du vil have det præcis som hos BB med lyd og hele svineriet, skal du invistrere i lidt... Først skal du have en computer, som er stor nok til at fylde server-kravene, f.eks. w2k, nt eller en form for *nix - så går du ind på www.realnetworks.com og bestiller RealServer (eller hele pakken, RealSystem) - en pææænt dyr invistering, installere det på computeren, lærer lidt om mime\'s osv, og så kan du streame :)
Avatar billede yezper Nybegynder
17. oktober 2001 - 18:37 #8
Det er ikke nødvendigvis en dyr investering. Real Networks har en gratis udgave af RealServer (Basic), der er licenceret til 25 samtidige seere - men det kommer du nok ikke op på med en ADSL forbindelse - så skal det i hvert tilfælde være en meget lav kvalitet.

Og en anden mulighed kunne være, at du installerer Windows 2000 Server - her findes Windows Media Services, som faktisk er blevet ret god i den nyeste version.

Du kan finde RealServer Basic på http://proforma.real.com/rnforms/products/servers/eval/index.html?ulf=bas
Og du kan læse mere om Windows Media Services på http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/technologies/services.asp
Avatar billede rashid Praktikant
31. oktober 2001 - 09:10 #9
Jeg har prøvet alle de forslag der er kommet ind og til sidst fandt jeg selv svaret. Jeg bruger webcam32 og den kan gøre det jeg ville have den til. Jeg giver pointsne til yezper da hans løsning var nærmest.
Avatar billede privatsite Nybegynder
31. oktober 2001 - 21:53 #10
Hej Rashid
hvad har du givet for webcam 32 ?????? hvor er det købt ? på nettet?
Avatar billede rashid Praktikant
01. november 2001 - 09:17 #11
Prøv at se på flg. adresse:
http://www.cedhart.ch/english/qstep_ftp.htm
her kan man downloade en trial samt instruktion til opsætningen.
prisen er lidt forskellig afhængig af hvor man handler, men prøv at kigge på nettet.
Jeg har givet $39.95 på http://surveyorcorp.com/ her kan man handle over nettet :-)
Avatar billede rashid Praktikant
01. november 2001 - 09:17 #12
Avatar billede privatsite Nybegynder
05. november 2001 - 16:33 #13
Hvad er bedst ivista eller webcam32 ????????
Avatar billede rashid Praktikant
06. november 2001 - 10:38 #14
webcam32 er klart mit valg, da det er nemt at sætte op. Har du selv en server kørende tager det en halv times tid.

Ivista synes jeg ikke er let, endvidere kan ivista ikke bruges mere end 3 dage hvorefter man skal betale for det. webcam32 kan testes i 30.
Avatar billede privatsite Nybegynder
20. november 2001 - 11:33 #15
Jeg har købt webcam32 Rashid jeg vil blive glad hvis du vil hjælpe mig med at jeg kan live streame i realtid. min mail er privatsite@hotmail.com