Avatar billede cybernostradamus Nybegynder
01. oktober 2001 - 13:54 Der er 21 kommentarer

ICQ-Project

Jeg burde måske have oprettet dette spg i \'Programmer / Chat\'...
Jeg skal til at starte et afsluttende project mht. min uddannelse, og det har jeg valgt skulle være at opbygge, planlægge, programmere og adminstrere et ICQ-lignende netværk, hvor jeg programmere en client med alle de goder der nu er i det, en server og så en planlægningsplan for hvad der skal ske, hvordan og hvorfor...

Er der nogen der har nogensomhelst ideer til, hvad en god klient skal indeholde? Hvilke fejl og mangler er der ved ICQ? Noget man skal tage højde for? Osv...

Der belønnes godt med points for gode ideer :)
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
01. oktober 2001 - 13:57 #1
prøv at kigge lidt på Trillian som en en kombination af icq, messenger og IRC
http://www.ceruleanstudios.com/
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
01. oktober 2001 - 14:00 #2
Brugervenligheden! Jeg synes nogle gange man sidder længe for at ændre nogle settings eller lign... så er man næsten alle skærmbilleder igennem. Det kunne godt ha\' været lidt mere smart (jeg ved dog ikke hvordan...).

Noget man skal tage højde for? Hmmm... det skulle vel kun være at serveren laver så lidt som overhovedet muligt...

Men, det kunne da være sjovt at se udfaldet af dette, når (/hvis) det bliver færdig :)

::sunlock.dk::
Avatar billede xzxzx Nybegynder
01. oktober 2001 - 14:06 #3
Det skal helt være så simpelt på overfladen, og advanceret når man sidter sig ind i det.

1). Så man kunne sankke sammen mere end 2 ad gangen?

// Casper S ~ www.enter-s.dk
Avatar billede cybernostradamus Nybegynder
01. oktober 2001 - 14:06 #4
Hvis projektet bliver færdig til tiden, og det viser sig at kunne rende rundt, økonomisk, vil man da for sjov skyld kunne downloade noget fra www.crapsystes.dk
Avatar billede cybernostradamus Nybegynder
01. oktober 2001 - 14:07 #5
Avatar billede cybernostradamus Nybegynder
01. oktober 2001 - 14:08 #6
xzxzx>> Ps* Dit billede på din side virker ikke og tak for viderestillingen på benne.dk/terror ;)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
01. oktober 2001 - 14:15 #7
kimrosgaard>> Har jeg forstået det rigtig? Du har et program hvor du kan kommunikere med folk på icq, messenger osv.?

Virker det godt nok?
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
01. oktober 2001 - 15:02 #8
jakobclausen: her kan du læse om de features der er:
http://www.ceruleanstudios.com/features.html

jeg bruger det ikke selv da jeg ikke har behovet så jeg tør ikke udtale mig om funktionaliteten. Jeg har dog set en smart funktion. hvis man sender en icq besked til en, får man automatisk en besked retur, hvis man er away eller n/a. lidt lige som en autoreply i outlook.
Avatar billede davidchristensen Praktikant
01. oktober 2001 - 23:49 #9
Den skal ikke være så kryptisk som icq, ihvertfald..
Avatar billede cybernostradamus Nybegynder
02. oktober 2001 - 00:03 #10
Dvs. nemt at gå til - nemt at sætte op, men med mulighed for udvidelser..?
Avatar billede davidchristensen Praktikant
02. oktober 2001 - 00:13 #11
Ja.. Trillian er faktisk ret godt.. Har lige hentet det :-)
Avatar billede davidchristensen Praktikant
02. oktober 2001 - 00:15 #12
Hvis du får lavet et som til at starte med er nogenlunde så godt som Trillian kender jeg nok een som vil købe det af dig.. ;-) Ihvertfald er det noget vi vil kunne komme til at få brug for. Kan du ikke lige sende et brev til post@dlcd.dk når du syntes du er ved at være færdig?

Venter spændt..

David

-
Avatar billede cybernostradamus Nybegynder
02. oktober 2001 - 00:24 #13
David: Det er fokuseret meget på ungdommen... At det rammer de knapper, som de unge (omkring 13 - 18) interessere sig for
Avatar billede davidchristensen Praktikant
02. oktober 2001 - 00:45 #14
Okay, men det er da en start.. Det kan vel udvikles, som også er ideen..

Jeg er selv ansat på et projekt, som skal udvikles hen ad i den retning, som hvor vi vil kunne bruge et projekt spm det du er igang med, ihvertfald som udgangspunkt. Så, du har fat i noget af rigtige :-)

Nu husker du at skrive, ikke? ;-)

David
-
Avatar billede cybernostradamus Nybegynder
02. oktober 2001 - 00:51 #15
Jow jow - men der går nok lidt tid... Har 5 uger til at udvikle det...
Avatar billede cybernostradamus Nybegynder
02. oktober 2001 - 00:57 #16
Jeg har mange ideer, som måske kunne udvikles, men der er (igen) rettet mod unge - men jeg vil da gerne nedfælde en liste til dig, hvis det har interesse..?
Avatar billede davidchristensen Praktikant
02. oktober 2001 - 01:28 #17
Det gør ikke noget det tager noget tid. :-) Vi er os\' lige først startet på dether projekt - og vi vil måske få brug for dig lidt senere, så..

Jamen, lad mig høre.. :-)

Avatar billede jakobclausen Nybegynder
02. oktober 2001 - 09:26 #18
Jeg kan overhovedet ikke få det til at virke.

Hvordan ser man hvem der er online på icq og hvordan skriver man?
Avatar billede coderdk Praktikant
09. oktober 2001 - 00:47 #19
Checket jabber?

  www.jabber.org
Avatar billede paladin Nybegynder
12. oktober 2001 - 17:38 #20
Jeg syntes det kunne være fedt, hvis man kunne høre radio via sin iCQ!

Avatar billede siggi2001 Nybegynder
12. oktober 2001 - 19:37 #21
Vil vil lave en aftale med Jubii om at integrere Jubii Mix/Hit-radio + the voice, når de er klar til at streame igen...