Avatar billede benito Nybegynder
01. oktober 2001 - 02:27 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

GeForce 2 GTS i en Presario 5240 ???

Er der nogen der ved om det er muligt at sætte et 3D Blaster GeForce 2 GTS AGP 32 mb ram i en Presario 5240, hvor der et onboard ATI 8mb-kort?
Og er der en bestemt procedure man skal følge.
Ka\' onboard-kortet slås fra i Bios?
Grunden til at jeg spørger, er at jeg har lovet en kammerat (som ved endnu mindre) at købe et bedre og billigt kort til hans maskine. (Koster kun 795
kr. i Electric City)
Håber at der er nogen af jer \"langhårede eksperter\" der ka\' hjælpe en \"korthåret\" ;o)

Mvh.
      Benito
Avatar billede beta Nybegynder
01. oktober 2001 - 02:40 #1
Ja, det burde være muligt at slå det onboard grafikkort fra i BIOS, og AGP kortet kan godt bruges i maskinen, dog kører det så kun med 2x AGP

Grafiksystem:

Chipset:
ATI 3D Rage LT Pro™
Grafikbus:
2x AGP (133 MHz)
Implementering:
Integreret

http://www.compaq.dk/derhjemme/produktkatalog/classics/5240.asp
Avatar billede benito Nybegynder
01. oktober 2001 - 02:56 #2
Nu har jeg ikke set hans PC. Men efter at have læst om den, på både den danske og den internationale compaq-side, så er jeg lidt i tvivl. For der står ikke noget om at der er et AGP-slot! Der står kun at der en agp 2x bus.

(kopi fra siden)
Stik for tilslutning af internt tilbehør:

PCI/ISA combi-slots:
1 stk. (optaget af modem)

PCI-slots:
1 stk. (ledigt)

ISA-slots:
1 stk. (ledigt)

Desuden har den internationale en FAQ hvor der ca. 50 bsvarelser vedr. upgrading to third party videocard. Og det er ikke særligt opløftende svar de kommer med.
Så du får ikke pointene lige nu.
Avatar billede beta Nybegynder
01. oktober 2001 - 03:04 #3
Du er måske inde på noget rigtigt der, jeg gik bare ud fra at der som standart var et ledigt AGP slot når man nu var \"belæmret\" med onboard grafikkort. Iøvrigt en fin pris på et GTS kort.
Avatar billede kludedukken Nybegynder
01. oktober 2001 - 11:03 #4
Tror ikke der er en AGP port, modellen taget i betragtning !
Prøv evt. at rive en side af op tjek om der er et brunt slot over de hvide PCI\'s.
Avatar billede jaqalou Nybegynder
01. oktober 2001 - 11:43 #5
jeg tror ikke at du kan kender et par stykker der har compaq (kan ikke huske om det er 5240)
men der sidder agp onboard som køre med 2x og du kan derfor ikke bruge et andet agp ports kort!!. man der er jo altid den udvej at købe et pci kort LOL ;)

Jaqalou
Avatar billede benito Nybegynder
31. oktober 2001 - 08:37 #6
\" . . jeg tror ikke du kan kender . .  ?????

Ved godt der er et agp onboard. Har fået sat et PCI-kort i. Det virker dog ikke helt efter \"bogen\", der er problemer med at \"puteren\" hele tiden vil indstallere onboardkortet! ? Er der nogen der ved hvordan man kommer ind i bios på sådan en 5240. ( Sikke noget \"kompakt\" l...)
Avatar billede jaqalou Nybegynder
31. oktober 2001 - 12:50 #7
når den starter skal du trykke på enten F8 eller F9 jeg kan ikke lige huske helt hvad hvad det er for en af de to :-)
Så deaktivere du lige onboard kortet så skulle dit pci kort gerne virke :-) Meeen det er jo en Compaq der er med at gøre :-)

Jaqalou
Avatar billede benito Nybegynder
31. oktober 2001 - 17:42 #8
Ok det prøver jeg, tak !
Hilsen Benito
Avatar billede jaqalou Nybegynder
31. oktober 2001 - 18:46 #9
tak for point :-)