Avatar billede jamal_s Nybegynder
30. september 2001 - 21:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

dato/date

Hej

Min asp virker ik når jeg skriver dato i databasen for dato ???

når jeg skifter den til date, så virker den som den skal ??

er der nogen der har oplevet den samme fejl ??
Avatar billede prof2 Nybegynder
30. september 2001 - 22:10 #1
Say what ??? Forklar lige lidt bedere... Er det felt-typerne vi snakker om? Er det felt-værdierne vi snakker om ??
Avatar billede peng Nybegynder
30. september 2001 - 22:42 #2
måske er det fordi du har en engelsk version... :-)

Men prøv og giv nogle flere detalje så kan vi måske hjælpe dig lidt mere...
Avatar billede Spotgun Seniormester
01. oktober 2001 - 11:09 #3
Jeg ved ikke helt om det er en fejl, men Access har visse ord der er reserverede når det kommer til navngivning af tabeller/felter i en database.

Den brokker sig ikke over selve navngivningen, men så snart DB\'en skal tilgås udefra opstår der problemer af mere eller mindre uforklarlig art.

Jeg har oplevet det med \"dato\" og \"date\" som du siger og desuden er \"timestamp\" heller ikke noget man skal indlede sig på at kalde nogle ting i databasen.

Men som sagt... Der er visse ord der er reserverede, hvilke helt præcist (udover dem jeg skrev ovenfor) ved jeg ikke, men hvis den dér mystiske fejl opstår igen, så prøv at rename din tabel eller nogle \"suspekte\" tabel-felter.

Avatar billede cort Nybegynder
01. oktober 2001 - 16:14 #4
Ja det er helt sikkert reserverede ord der driller det er det næsten altid i det tilfælde.
Avatar billede cort Nybegynder
01. oktober 2001 - 16:14 #5
prøv at kalde feltet ssDato
Avatar billede jamal_s Nybegynder
04. januar 2002 - 00:14 #6
lukke tid