Avatar billede japtus Nybegynder
28. september 2001 - 17:41 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

´puteren fryser pludselig

Ja.... om dette er det rigtige sted at spørge ved jeg ikke.... men jeg vil gerne vide det hvis det er, så det ikke gentager sig.

Problemet:
Når jeg er på nettet har ´puteren det med at fryse.
Nede i venstre hjørne, (der hvor explorer mærket er) kommer der en sort firkant.
Jeg har prøvet at fremprovokere det, uden held. Så jeg ved ikke hvad der udløser det.

Jeg sidder med:
En antik sag: 200 Mhz MMM pentium fra 1996.
256 mb Ram.
Adsl 256/256
Sandberg ethernet pci kort (også antik) *GG*
OS: Win 98

Virusscanner: Quickheal fra X-gen (virker perfekt)
\"dørvagt\" Zone Alarm fra Zone labs ( virker også godt)

og så er der icq.

Problemet hænger ikke sammen med icq, da det også var der før vi instalerede det.
>>Japtus<<
Avatar billede bbs Nybegynder
28. september 2001 - 17:43 #1
Det er noget med processoren, den er ganske enkelt ikke god nok.
Den kan ikke nå at lave alle udregningerne til alle de nye ting du har installeret på din pc.
Hvilket bundkort har du, så kan vi med lidt held finde ud af hvad en større processor koster..
Avatar billede japtus Nybegynder
28. september 2001 - 17:49 #2
>>bbs>>
Hvad bundkortet hedder aner jeg ikke da manualen ligger på de glemtes hjem....
Men jeg kan give en lille beskrivelse af det:
2 ram slots til pc133 ram ( vi har 1* 265 133)
4 pci slots (hvide)
3 isa slots (sorte)

Er der nogen måder det bedre kan bestemmes ??

Avatar billede bbs Nybegynder
28. september 2001 - 17:50 #3
Hmm, det kan jeg ikke bruge til vildt meget..
Måske skulle du vente til at du havde ca. 2000,00,- hvorefter du kunne købe en 1400MHZ AMD Athlon med et Soltek board :)
Avatar billede japtus Nybegynder
28. september 2001 - 17:51 #4
....\"Jeg sidder med:
En antik sag: 200 Mhz MMM pentium fra 1996.\"

...Skulle have været mmX pentium ... sorry
Avatar billede bbs Nybegynder
28. september 2001 - 17:52 #5
jaja, vi er nørder, så vi forstår stavefejl / tyrkfejl..
Avatar billede japtus Nybegynder
28. september 2001 - 17:52 #6
bbs >>

Det er jo ikke en atx ting jeg sidder med. ..
Hvis det er det du mener??

Hvis jeg opgraderer bundkortet, skal alt det andet så ikke også udskiftes ???

Grafik kort, lydkort, net kort osv osv ???
Avatar billede bbs Nybegynder
28. september 2001 - 17:54 #7
Hvis du opgraderer bundkort / cpu, så skal du heller ikke opgradere noget andet..
Måske din strømforsyning, da de nye systemer kræver 300W.
Du kan købe en NC 300W strømforsyning for 500,00,-

Det vil vel altid være en idé at \"starte på en frisk\", men det behøves langt fra!
cpu / bundkort er en nødvendighed, da de nye bundkort / cpu\'er har et andet slot / socket end de gamle.
Avatar billede japtus Nybegynder
28. september 2001 - 17:55 #8
hæhæ amd athlon har jeg da overvejet...
meeeen, jeg er indehaver af verden eneste tegnebog der kun kan sige et ord ... \"EKKO ekko ....\"....
*GGG* :)
Avatar billede japtus Nybegynder
28. september 2001 - 18:08 #9
nuvel .... hvis det er den eneste løsning...\'
Avatar billede bbs Nybegynder
28. september 2001 - 18:08 #10
Takker for points :)