Avatar billede jmarkling Nybegynder
28. september 2001 - 14:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Login og Password vha. JavaScript

Hej Jeg er lidt ny på området og er allerede i vildrede omkring hvordan jeg skal lave et sikkert login til min adminstrator-del af et Web-sted.
Jeg forstillede mig at have login og password i en Access tabel i min DB, og så anvende klassen Window, hvis det er muligt til at promte brugeren for login. Men jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal gribe det an.
Nogle ideer til hvor jeg skal starte.
Avatar billede cyberbat Nybegynder
28. september 2001 - 14:32 #1
Jeg synes at du skulle lave en \"check\" i asp - du kender vel html-koderne til at lave det ellers får du dem lige her:
Brugernavn:<INPUT TYPE=\"Text\" NAME=\"brugernavn\">
Password:<INPUT TYPE=\"Password\" NAME=\"password\"><INPUT TYPE=\"Submit\" VALUE=\"Log ind\" CLASS=\"button\">
Men det vidste du vel godt...?
Avatar billede cyberbat Nybegynder
28. september 2001 - 14:33 #2
ups, dårlig formulering i ^ indlægget.... Du skal lave en check i asp, og så bare for en sikkerheds skyld, gav jeg dig de html-koder til input-felterne...!
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
28. september 2001 - 14:34 #3
Avatar billede food4u.dk Nybegynder
28. september 2001 - 14:35 #4
Avatar billede jmarkling Nybegynder
28. september 2001 - 14:45 #5
>>food4u.dk<<Jeg takker for det fine link, det skal nok få mig ordentlig igang. det er jeg sikker på...

>>cyberbat<< Jeg skrev i mit spørgsmål at jeg ville anvende Windows klassen, hvis du kunne lade sig gøre til at promte brugerne. Jeg har den holdning at HTML- forms virker kraftig uprofessionelt.