Avatar billede asker Nybegynder
24. september 2001 - 18:27 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Kodestump

Har brug for et eksempel på en kode der kan liste (kun en post ad gangen) add, edit og delete
24. september 2001 - 18:29 #1
Prøv at kigge på lektion 17-21 på http://www.html.dk/tutorials/asp/
Avatar billede tmceu Praktikant
24. september 2001 - 18:40 #2
Hvad med det svar du fik på samme spørgsmål i går ?

http://www.eksperten.dk/spm/112727
Avatar billede newbien Nybegynder
24. september 2001 - 18:42 #3
(I HAR FANDME SÅ TRAVLT!!! Fucking politiwannabes)
Avatar billede rune_c Nybegynder
24. september 2001 - 18:47 #4
Kig her:

http://www.asp101.com/samples/index.asp

En database viewer:
http://www.asp101.com/samples/database.asp

på siden er der også ex til hvordan man tilføjer, ændre og slette...
Avatar billede asker Nybegynder
24. september 2001 - 18:51 #5
Havde forstillet mig et eksempel hvor alle funktionerne var på en side....

Så skal jeg ikke selv lave det....sætte det sammen

Avatar billede tmceu Praktikant
24. september 2001 - 18:52 #6
newbien >> Det er ikke så meget det med at spørgsmålet er oprettet dobbelt, men jeg håber at du på trods af dit primitive sprogbrug kan indse, at det ikke er specielt motiverende at hjælpe folk herinde, når de tilsyneladende ignorerer de svar der bliver givet og bare opretter et nyt spørgsmål for at stå øverst på listen igen.

Og til det spørgsmål du lige har oprettet; jeg tror du skal vende det om og se det som en række mennesker der prøver at opretholde en vis selvjustits herinde, fordi de gerne ser Eksperten overleve som et brugbart gratis forum.
Avatar billede asker Nybegynder
24. september 2001 - 18:56 #7
Det har du været længe om at skrive......jeg kan forstå at du føler dig forudrettet...forståligt

Naturligvis vil jeg stå øverst på listen...

Og velkommen i kluppen....eller er du BEDRE end mig.
Avatar billede tmceu Praktikant
24. september 2001 - 19:05 #8
På dette område, helt klart ja!

Jeg er én af dem herinde der svarer på en hel del mere end jeg spørger om, og én af dem der aldrig kunne drømme om nogensinde at svare på et af dine spørgsmål hvis den længe ønskede \"ignore\" funktion biver indført.

Nu lyder alt dette som en stor gang pudsen glorie, og hvis du/I opfatter det sådan, fint nok med mig. Jeg mener bare at der burde udvises lidt mere respekt for de få, simple regler der er herinde og ikke mindst at du burde gøre dig den ulejlighed at afvise det svar du har modtaget, og eks. skrive som nu, at du ønsker et samlet eksempel du bare kan kopiere.

Tro det eller lad være, men jeg kiggede på dit spørgsmål allerede i går, men svarede ikke, da du allerede havde modtaget et svar. Havde du gjort dig den ulejlighed at kommentere dette, havde jeg med stor sandsynlighed svaret dig i går.
Avatar billede asker Nybegynder
24. september 2001 - 19:09 #9
tmceu nu har du mulighed for at svare på spørgsmålet nu.

Og du har selfølgelig ret jeg burde havde svaret dig....min fejl..
Avatar billede asker Nybegynder
24. september 2001 - 19:12 #10
Nu hvor vi er så manfge er der så ikke nogle af jer der har et eksempel jeg kan arbejde vidre med

Jeg skal lave en administrator side hvor jeg skal kunne se en sag af gangen (en sag ca. 15 felter) og så bladre frem eller tilbage. Oprette en ny sag, slette eller redigere en sag. osv.
Avatar billede rune_c Nybegynder
24. september 2001 - 19:14 #11
kender ikke lige noget komplet eksempel men på www.asp101.com er de forskellige funktioner
Avatar billede tmceu Praktikant
24. september 2001 - 19:14 #12
Bare lige for at få det sidste på det rene, det var ikke mig der svarede, jeg undlod at svare, fordi der ikke var grund til at \"stjæle\" point fra en anden, der allerede havde svaret.

Og da jeg vælger at tro på at du fortryder...

Hvad leder du helt konkret efter.

Noget der skal liste dine records én ad gangen, med en previous, next og samtidig en add, edit, delete der der linker til en ny side ?
Avatar billede asker Nybegynder
24. september 2001 - 19:16 #13
Nej det hele skal foregå på en side...helst
Avatar billede tmceu Praktikant
24. september 2001 - 19:28 #14
D.v.s. at du ønsker eks. at:

VISE en record i en tabel
+ next
+ previous
+ add/edit/delete

add/edit skal så reloade siden med en formular med hhv. insert/update knap
delete skal vise en bekræftelses form med en confirm knap

Hvis det er tilfældet, tror jeg du er på vej ud i noget kode du ikke kan overskue. Med al respekt for dine evner, hvis du ikke kan overskue hvordan det laves, tror jeg ikke du kan overskue hvordan du skal tilrette koden til din egen database, tabeller, felter o.s.v.

Jeg har brugt ovenstående flere gange, men er faktisk stoppet med det, fordi koden bliver for stor og uoverskuelig.
Avatar billede asker Nybegynder
25. september 2001 - 07:26 #15
tmceu

Har du eksempel jeg må se, det kunne være mit udgangspunkt til at øge min kompetance.

Hvis du er stoppet med det, hvad bruger du så istedet......og har du et eksempel.

Avatar billede asker Nybegynder
28. september 2001 - 14:37 #16
Næææ det regnede jeg heller ikke med at du havde.

Avatar billede tmceu Praktikant
29. september 2001 - 00:13 #17
Rolig nu, kommer tid kommer råd...
Avatar billede asker Nybegynder
06. oktober 2001 - 17:31 #18
Ja Ja