Avatar billede japtus Nybegynder
24. september 2001 - 16:45 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

hvad skal bruges ?

Hej allesammen.

Jeg vil lave en 3D hjemmeside.. hæ hæ.
Når jeg siger 3D så er det 3D over det hele.
Menu, baggrund, tekst osv.

Det var fakta. nu til spm.
Hvilket program skal benyttes for den bedste grafik der fylder mindst muligt. Animationer skal der osse være plads til......

Lad nu være med at give nogle af de der bøved \"Glemt det\" svar ... de hører ikke hjemme i Eksperten.dk.

Dette er en udfordring for mig. og for jeg ... Tror jeg :-)

Avatar billede jelzin101 Praktikant
24. september 2001 - 16:48 #1
jeg ville bruge photoshop....
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
24. september 2001 - 16:50 #2
3d studio max til grundgrafikken og så bearbejde i photoshop deet giver det bedste resultat..

-Jonas
Avatar billede japtus Nybegynder
24. september 2001 - 16:52 #3
Nu forholder det sig således at jeg ikke aner hvordan man laver 3D i photoshop. Da slet ikke animationer ....

Det samme gælder 3D max .... med animationer altså.
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
24. september 2001 - 16:56 #4
Tjaaa det tager sgu´ også et par måneder at lære. Hvis det skal være 3d kan jeg godt garantere dig for at der ikke er andet at gøre end at klø´ på og nej det er ikke nemt.
Avatar billede japtus Nybegynder
24. september 2001 - 16:58 #5
Er det de 2 bedste prog. til denne opgave ???
Hvor god er komprimeringen ?
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
24. september 2001 - 17:00 #6
Hvis du tænker på hvor meget det kommer til at fylde så er det ikke så slemt med photoshop filerne men animation i 3d studio max fylder sgu´ en del.
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
24. september 2001 - 17:01 #7
Og ja jeg vil mene at det er de bedste programmer til opgaven til animation kunne dog også bruges maya 3d...

-Jonas
Avatar billede japtus Nybegynder
24. september 2001 - 17:04 #8
hmmmm hvor findes disse progs. ??
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
24. september 2001 - 17:07 #9
3d studio max kan købes via producenten og koster vidst omkring 25000 kr. Photoshop kan du købe i pc butikker.

-Jonas
Avatar billede japtus Nybegynder
24. september 2001 - 17:09 #10
!!!!!!!!!

Voldsomt ...
...Findes der en trial til photoshop ??? *GG*
med tutorials ...
Avatar billede jelzin101 Praktikant
24. september 2001 - 17:10 #11
photoshop koster ca. 9000.... men du kan dog lave animationer i det medfølgende program : imageready.
Avatar billede japtus Nybegynder
24. september 2001 - 17:11 #12
hmmm ...
Jeg kender en der har photoshop .....
\'
Hvad med tutorials ?? og imageready ??
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
24. september 2001 - 17:12 #13
her er det noget:

http://www.designsbymark.com/pstips/index.shtml

Og

www.prodic.dk

Til 3d studio max er der noget på www.maxer.dk

-Jonas
Avatar billede jelzin101 Praktikant
24. september 2001 - 17:12 #14
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
24. september 2001 - 17:12 #15
Ups det var http://www.3dmaxer.dk/

-Jonas
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
24. september 2001 - 17:15 #16
Imageready kan du ikke lave 3d animationer som han vil...!
Avatar billede japtus Nybegynder
24. september 2001 - 17:17 #17
Animation = Flyvende objekter .....
i zoom (ud-ind)
Avatar billede freefreelancer Nybegynder
24. september 2001 - 17:18 #18
Ja men du kan så ikke få tingene til at dreje rundt i 3 dimensioner..
Avatar billede japtus Nybegynder
24. september 2001 - 17:21 #19
hmmm....
Hvis jeg skal have objekt A til at fylde et hårnålehvoed på skærmen til at starte med.
så er der lidt anim. og så skal objekt A fylde hele skærmen ..... hvorefter der er lidt silver-morph over i tekst ..
Avatar billede jelzin101 Praktikant
24. september 2001 - 19:45 #20
tak for pts.

japtus >> prøv at se på prodics hjemmeside der er en lille tut til hvordan man får objekter til at flytte sig osv(i imageready) - det skulle ikke være så særlig meget sværere at gøre den større. ang. silvermorph ??? - ved jeg ikke hvordan man gør men det er sikkert muligt.