Avatar billede l-l-o-uu-p Nybegynder
23. september 2001 - 23:49 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

adgang til bios

Jeg har for noget tid siden købt en brugt PC og skal nu ind og fedte lidt i BIOS. Problemet er nu at der er password for at komme ind i BIOS og manden jeg har købt af er væk  !!
Og nej den er ikke varm !
Og nej \"køb ikke brugt\" dur\' ikke !
Hvordan faen kommer jeg i BIOS ???
Avatar billede djeclemen Nybegynder
23. september 2001 - 23:53 #1
hvad er det for en bios.

du kan gøre den kendte metode med at tage batteriet i et stykke tid..

ellers findes der nogle programmer der kan fortælle dig pass men så bliver vi nød til at vide hvilken bios det er
Avatar billede little_john Nybegynder
23. september 2001 - 23:54 #2
Der sidder som regel en jumper på motherboardet i nærheden af flash-rommen (der står nok Award eller lign. på den). Jumperen hedder normalt JP1 eller Clear Cmos Jumper.  Flyt den over så den er kortsluttet, tænd maskinen og sluk maskinen igen. Flyt jumeren tilbage i norm. position og start op igen. Det skulle cleare din bios, oxo password

Stud. ing.
Little John
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
23. september 2001 - 23:55 #3
er det en amitech computer er default: ami

og sådan er det med mange computere
Avatar billede arlu Nybegynder
24. september 2001 - 09:48 #4
Alfaromeo er også et meget brugt password.
Avatar billede little_john Nybegynder
24. september 2001 - 11:00 #5
Hvis vi er igang med meget brugte passwords, var der så ikke noget med at \"lkwpeter\" virker på alle Award bios fra før foråret 99, uanset hvad? Altså en backdoor..

Little John
Avatar billede l-l-o-uu-p Nybegynder
27. september 2001 - 14:37 #6
bios er en AMI, tilsyneladende sker der kun noget når jeg trykker på Enter så skriver den \"X\" ellers kan der ikke skrives noget ??
Avatar billede l-l-o-uu-p Nybegynder
01. oktober 2001 - 12:11 #7
Det virkede omsider med \"AMI\" tak for hjælpen
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
01. oktober 2001 - 12:12 #8
det var så lidt, og takker for point