Avatar billede mestersamvis Nybegynder
21. september 2001 - 21:22 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Udskrive til anden printer over internet?

Er det muligt at oprette en forbindelse til min vens computer over internet, sådan at jeg kan skrive en vilkårlig fil ud fra min computer gennem hans computer og ud på hans printer?
F.eks. kunne jeg ønske at skrive en side med noder ud hos ham, men da han ikke har nodeprogrammet installeret, kan jeg ikke bare sende ham filen...
Avatar billede jhol00 Nybegynder
21. september 2001 - 21:31 #1
Ikke umiddelbart...

Du skal have en VPN forbindelse - og det lader sig ikke gøre uden en server.

Men du kan jo eventuelt printe dine noder til en postscript fil eller en adobe pdf fil. Dem vil du kunne åbne og printe på din vens maskine!
Avatar billede mestersamvis Nybegynder
21. september 2001 - 21:35 #2
hvordan printer man til postscript eller pdf? Det er ikke en mulighed jeg ser i nodeprogrammet.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. september 2001 - 21:46 #3
Det kræver Adobe distiller og så er det billigere at snail maile ham dine egne udprintninger.
Avatar billede bigo Nybegynder
22. september 2001 - 08:10 #4
du kan bruge Dlinks LPR. Men så skal din vens printer have et ipnummer
Avatar billede goulduck Nybegynder
22. september 2001 - 08:16 #5
Hvilke OS ?
Avatar billede mestersamvis Nybegynder
22. september 2001 - 10:02 #6
Skal printeren have et IP-nummer ud over computerens? Og hvad er Dlinks LPR, et program jeg skal have installeret? Eller skal modtageren også have det installeret?
Avatar billede bigo Nybegynder
22. september 2001 - 11:21 #7
printeren skal have et ip nummer.. den skal være en del af et netværk (ikke som en shared resource i et windoze ting...) udover computerens! Dlinks LPR er et program som ligger på nettet og som kan downloades og installeres på din maskine.. Modtageren skal ikke have det installeret..
Avatar billede goulduck Nybegynder
22. september 2001 - 15:07 #8
Hvilke Operativsystermer bruges der på hver computer?
Avatar billede mestersamvis Nybegynder
22. september 2001 - 17:20 #9
Windows ME på min og Windows 98 på den anden
Avatar billede goulduck Nybegynder
22. september 2001 - 17:43 #10
Jeg ved at Windows 98 understøtter \"Internet printing\" - men den kan ikke selv dele printeren ud, den kan kun printe på en Windows 2000 maskine...
Avatar billede mestersamvis Nybegynder
28. september 2001 - 08:28 #11
Hmmm, jeg takker for svarene, men synes ikke rigtig jeg fik nødden knækket, hvorfor jeg ikke uddeler nogen point.