Avatar billede many Nybegynder
21. september 2001 - 10:14 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Hvad koster et logo?

Hej,
jeg har fået tilbud om at lave en del logoer og skal i den forbindelse opgive en pris. Men hvad dælen skal jeg tage for det?
Logoet her http://www.many.dk/logo.htm to en times tid at lave, men det er jo ikke altid at ånden er over en - eller også er opgaven mere kompleks. Er der en standardpris?

...Det viste på URL\'en er bare sådan lidt hyggearbejde og lavet til en ven. Her havde jeg igen vanskeligheder med at kræve penge op, men det har jeg altså ikke lyst til mere.
Avatar billede many Nybegynder
21. september 2001 - 10:15 #1
Og så husker jeg lige en høflig afslutning:

Venlig hilsen osv.
/many

;o)
Avatar billede -sofus- Nybegynder
21. september 2001 - 10:24 #2
Hmm hvis det er til et firma 350 kr eksl moms
Avatar billede superib Nybegynder
21. september 2001 - 10:25 #3
Hvis det er til et firma det skal nyt firma logo, er de jo godt klar over at det er en engangs investering... hvilket kan refædiggøre en temlig høj timeløn... Jeg ville men at du kan tillade dig at tage 1-2000 i timen...
Avatar billede superib Nybegynder
21. september 2001 - 10:29 #4
350!! Er du sindsyg?! :) Et professionelt lavet logo er langt mere værd... Jeg har erfaring med at skulle opdrive et nyt firmalogo... det kostede af lort...
Avatar billede -sofus- Nybegynder
21. september 2001 - 10:29 #5
heh ib.. så skal jeg ikke købe logo hos dig (:

men det er rigtigt.. et logo er jo noget et firma har i mange år.. så man kan godt kræve en fed løn for det
Avatar billede -sofus- Nybegynder
21. september 2001 - 10:32 #6
citat many.dk:
Jeg er \'nettsidearkitekt\' - hvis jeg altså var norsktalende. Det er da en vældig fin titel.

lol det lyder knap så feminint som web designer
Avatar billede nordclc Nybegynder
21. september 2001 - 10:32 #7
Det er sjældent et firma kan nøjes med et forslag, så en minimumspris på 600 kr. i timen er ikke af vejen. Derudover en aftale om minimum 3 timer. Dvs. mindst 1800 kr. og deropefter.

//Claus
Avatar billede -sofus- Nybegynder
21. september 2001 - 10:36 #8
Grunden til at jeg skød så lavt var at det var det ligende et lille firma, hvis det nu var et giga firma, så ville jeg nok også sige 1500-2000 kr.. men det skal også være en pris som kunden er villig til at betale for.. hellere tjene 350 kr end ingen penge (:
Avatar billede many Nybegynder
21. september 2001 - 10:42 #9
Hej.
Jeg har jo haft de overvejelser med: Timeløn vs. fast eengangsbeløb, eengangsinvestering osv.
Og så er der jo hele delen med at køre det over i de korrekte formater etc.

Efterhånden som jeg er ved at blive bedre til at flytte rundt på pixels, så stiger venner og venners venner\'s behov for \'kunne du ikke lige...\'. Og så kunne det jo være rart om man kunne henvise til en markedspris. Ellers ender jeg med at lave det som vennetjeneste (læs: gratis).

Hvad tager bureauerne / freelancere?

Hilsen osv.
/many
Avatar billede hoejrup Nybegynder
21. september 2001 - 10:55 #10
Her på eksperten kan du nemt få et skod logo for point, men en professionel logo designer skal igennem en omfattende procedure. Endvidere kan den kreative proces forløbe i 3-5 timer. Så det er meget rimeligt at tage omkring 2000 kr. for et logo. Mange mellemstore og store firmaer betaler med glæde omkring 10000 kr. for et logo.
Logoet skal nemlig signalere hvad virksomheden står for udadtil, dvs. signaler om produkter, kvalitet og dynamik mv.
Hvis det drejer sig om nærige jyske virksomheder eller meget små nystartet firmaer, så kan du fjerne den proces. Men så skal De hellere ikke forvente et kvalitets logo, som har været undervejs gennem analyser og kreative processer.
Kunden får nu engang hvad de betaler for. Hvis dit firma ikke kan stå indenfor den politik, så er det bedre at afvise kunden.
Det produkt som du laver til andre virksomheder, signalere hvad dit eget firma står for. Dette er en af grundene til at afvise en del kunder. Hvis de er meget pris fikseret.
Du kan nemlig sammenligne et logo med kunst, som de fleste kunder med glæde betaler mange tusinde kr. for.

/per
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2001 - 11:16 #11
\"nærige jyske virksomheder\"

*ROTFL*
Avatar billede many Nybegynder
21. september 2001 - 11:36 #12
Hej igen!
Allerhelst ville jeg jo også gerne belønne hoejrup, men superib & nordclc er inde på samme genre...

Jeg forsøger mig med tilbud som skyder højt. Så må jeg jo justere prisen alt efter kundens ansigtsudtryk og vilje til at betale.

Tak :o)
Hilsen osv.
/many
Avatar billede olebole Juniormester
21. september 2001 - 12:19 #13
<ole>
Det lyder fornuftigt: If you aim low - you hit low!  :)

Pas dog på kundens ansigtsudtryk med tilhørende folder. Mange af de mennesker, du kommer til at møde i den arena, er mere hjemmevandt der, end du er. Derfor skal du nok lære at se, om ansigtsfoldernes lighed med et stykke sammekrøllet pergamentpapir, skyldes reelle lommesmerter - eller blot er professionelle \'pressefolder\', opøvet med stor ihærdighed for at kunne sikre generelt bedre priser  :)

Desuden har jeg jo en alder, hvor man som regel har erfaret, at ansigtsfolder kan have mange årsager, så deeeeeeet........  #LoooL#
/mvh
</bole>