Avatar billede din_mening Nybegynder
20. september 2001 - 14:59 Der er 7 kommentarer og
7 løsninger

Din mening om Eksperten!

Vi er i gang med at lave research til en fiktiv markedsføringskampagne for Eksperten.dk, som et led i en skoleopgave.

I den forbindelse vil vi godt have din hjælp til besvarelse af følgende spørgsmål:

- Hvad er det gode/det dårlige ved Eksperten.dk?

- Hvordan stiftede du bekendtskab med Eksperten.dk?

Du er meget velkommen til at knytte en kommentar til dit svar, hvis du har noget du mener er af relevans.

Der er 100 point på højkant, der vil blive uddelt efter fortjeneste!

På forhånd tak.

Venligst,

Kommende MultiMedieDesignere
Avatar billede disky Nybegynder
20. september 2001 - 15:01 #1
gode ting: Folk kan få hjælp
dårlige ting: for langsom og noget funktionalitet ikke særligt godt (søgning og lign.)

Fandt en link på et andet websitet.

Jeg mener eksperten.dk er et typisk eksempel på en rigtig god ide som bliver ført ud i livet, men ikke vedligeholdt godt nok. Folkene bag ved har lavet en betalingsite som reelt ikke bliver benyttet :(

Men eksperten er et okay sted at hjælpe folk, og møde nye venner osv.
Avatar billede fastwrite Nybegynder
20. september 2001 - 15:05 #2
Det gode ved eksperten er at du har en masse mennesker som ligger inde med en stor viden, og vi mennesker er skabt sådan at vi gerne vil dele vores viden ud til andre, og det er her Eksperten er glimrende, for den samler alle hjernerne, og man får svar på næsten hvad som helst.

Jeg er altid blevet positivt overrasket, og har lært utrolig meget. Den viden man selv får, er man glad for at kunne videre igen, for på den måde lærer man selv, når man skal undervise andre, og det giver en større tilfredsstillelse at man kan være til rådighed.

Det dårlige ved Eksperten er at man hurtigt får brugt en masse tid.

Jeg stiftede bekendtskab med Eksperten fra et banner der - for engangsskyld - tiltalte mig, og siden har jeg været \'fanget\' herinde.

Held og lykke med jeres kommende multimediedesignere-uddannelse.

Med venlig hilsen
Thomas aka Fastwrite
Avatar billede limemedia Nybegynder
20. september 2001 - 15:27 #3
- Hvad er det gode/det dårlige ved Eksperten.dk?
Det gode er at man kan finde kompetent sparring når man har et problem eller en situation man gerne vil have vinkler til.

Det dårlige er manglende vedligeholdelse og engagement fra admins, stigende useriøsitet og mudderkastning samt er det for nemt at snyde. En mindre gruppe laver så mange problemer at de der virkelig besidder viden og viljen til at dele bliver irriterede og forlader sitet. Idéen er god som du selv skriver, men for at bibeholde en god ide skal idéen konsekvent vandes, gødes og vedligeholdes.

- Hvordan stiftede du bekendtskab med Eksperten.dk?
Fandt netcoders og blev hurtigt træt af deres ulogiske opbygning og udprægede hang til ASP. Fandt eksperten og har ikke fundet alternativer siden.

/ LJWeb
Avatar billede disky Nybegynder
20. september 2001 - 15:28 #4
ljweb: kanon god beskrivelse, den er lige i \'bulls eye\'
Avatar billede limemedia Nybegynder
20. september 2001 - 15:30 #5
disky >> tak
Avatar billede jkjaers Nybegynder
20. september 2001 - 15:53 #6
Det gode ved eksperten er at man på et hvert niveau kan blive hjulpet til enhver tid. Den er derfor god til både nubis samt \"eksperter\"

Generelt er der få svagheder ved eksperten, jeg mener dog at pointsystemet burde fjernes, da folk gerne vil hjælpe hinanden under alle omstændigheder. Pointsystemet giver også til tider dårlige indlæg grundet snyd med points.

Jeg hørte om eksperten gennem andre nørdvenner
Avatar billede disky Nybegynder
20. september 2001 - 15:56 #7
ja og nogle folk skal konstant blande sig i hvad folk giver af point (til stor gene for alle andre)

Helt enig væk med point
Avatar billede jkjaers Nybegynder
20. september 2001 - 16:02 #8
... der kunne f.eks være folk der havde ondt i røven over at i er nyoprettede og bruger en pæn sum points på et holdningsspørgsmål - dem om det.
Avatar billede cellaneous Nybegynder
20. september 2001 - 16:12 #9
Jeg syntes point er en ok ting, det giver mulighed for at man kan se om personen der svarer er nybegynder eller ej, på andre sites får man title istedetfor points (men efter antal indlæg og det siger jo ikke noget om om man svarer korrekt), at man har points tyder på noget har syntes man var et point værd :-) hvis der er problemer med snyderi må admin gribe ind og stoppe det. Jeg syntes ikke pointsystemet er slemt eller skal væk. Så kunne folk jo bare bruge usenet istedet.

Jeg kan godt lide eksperten fordi det gør mig glad når jeg kan se at nogen kan bruge noget af det ved, men jeg er ikke ekspert og hjælper mest nybegyndere. Netop fordi jeg ikke er ekspert er det dejligt at opleve jeg alligevel kan bruges til noget. Jeg har også fået hjælp når man har stirret sit blind på skoven og ikke kan se den for bare træer.

Jeg kan slet ikke huske hvordan jeg kom hertil første gang, jeg var her under et andet navn, og så holdt jeg pause i lang tid fordi jeg fik andre interesser, så forleden manglede jeg lige noget info om noget i vb og faldt over eksperten igen og nu hænger jeg lidt ud her. Jeg har skiftet navn for det er praktiskt at fok kan genkende en hvis de møder mig i et spil Diablo II over nettet etc :-)

Det værste er nok ting som spørgsmål der ikke bliver lukket (måske kunne man sige de folk ikke kunne få flere points før de havde lukket spørgsmålet hvis spørgsmålet var for gammelt - for nogle gange har folk fået svaret, men ok det vil være et problem hvis man virkelig ikke havde fået sit svar), eller når folk skal oprette et sprøgsmål for at give point til en der hjalp i et andet spørgsmål og det tæller med når eksperten reklamere med hvor mange spørgsmål der er givet svar på. En anden ting er når folk giver svar over icq istedetfor at skrive svaret herinde, så får andre ikke nytte af svarene, det er synd.

Det ville bestemt heller ikke gøre noget hvis Eksperten var hurtigere :-) men alt i alt er eksperten en ok side og ikke for grafiktung eller overlæsset med reklamer.

Avatar billede tmceu Praktikant
20. september 2001 - 16:38 #10
Godt: Det er et godt sted at søge/dele viden, bl.a. fordi der er tilpas mange brugere; nok til at sandsynligheden for at få hjælp er stor, men ikke så mange at det hele drukner i spørgsmål. En god kategorisering og så ikke mindst pointsystemet, som gør eksperten lidt sjovere end usenet og de fleste andre forums jeg deltager i. Pointsystemet er en sjov måde at måle \"ære\" på.

Skidt: Spørgsmål der ikke bliver lukket, ubrugelig søgefunktion, til tider dårlig omgangstone. Det virker som om sitet er gået i stå udviklingsmæssigt, og med mindre folkene bag begynder at gøre noget ved det, vil der snart opstå et alternativ der er villige til at gøre noget ved de ting som en stigende del af brugerne er utilfredse med.

Jeg tror jeg fandt eksperten ved en søgning på google.com for over et år siden, men gad faktisk ikke gå herind fordi man først skulle oprettes. Men så kiggede jeg forbi igen for et par måneder siden og har været her siden.
Avatar billede rasmusibsen Nybegynder
20. september 2001 - 17:24 #11
Godt: Point systemet gør at man får et svar næsten altid med det samme, fordi ekspertene konkurrer indbyrdes.
Skidt: Nogle går mere op i pointene end at hjælpe andre, og dette giver ofte en masse ligegyldige diskussioner herinde.Men det er ikke så skidt at det ikke er godt for noget :)

Jeg kan ikke huske hvordan jeg stiftede bekendtskab med eksperten.dk jeg har altid brugt det hvis jeg havde problemer med en eller anden ting.

Hvis pointene fjernes ville der ikke være noget der hed eksperten.dk, det er det der gør at sitet er så meget bedre end alle dens alternativer.
Avatar billede jensenlarsr Nybegynder
21. september 2001 - 14:13 #12
Drop point-systemet, det giver ingen mening!!!
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
24. september 2001 - 16:41 #13
Har lige læst med, for at lære lidt også. Point er et konkurrence-element på godt og ondt, men det bliver ikke fjernet, da det er vores opfattelse, at det trods snyd fra nogle brugerem fortsat er den bedste måde at måle aktivitet og viden. Som alt andet kan det forbedres, og vil blive det i det tempo, vi overhovedet kan magte tidsmæssigt og økonomisk. De to ting hænger tæt sammen !!
Avatar billede din_mening Nybegynder
10. oktober 2001 - 14:45 #14
Så er tiden kommet!

Vi afleverer rapporten imorgen.

Derfor deler vi pointene ud nu. Vi har valgt at dele dem jævnt ud blandt besvarelserne.

Vi vil gerne takke alle mange gange for Jeres besvarelser. De har været nyttige.

Også tak til Eksperten.dk for Jeres velvillighed overfor vores spørgsmål.

Venligst,
Kommende MultiMedieDesignere