Avatar billede ejnarhjorth Nybegynder
19. september 2001 - 20:31 Der er 8 kommentarer

Sony Handicam vil ikke sende kassetten ud, hvad gør man?

Min Digital video, Camera Recorder, Sony Handicam Vision,  DCR-TRV 7E, som jeg har købt for godt et år siden, har fået den fejl at den ikke vil sende båndkassetten ud.

Der er en blinkende meddelelse: C:32:23. I vejledningen står der at det kan skyldes at der er fugt i kassetten, og at man skal lade apparatet ligge en time og prøve igen. Det har ikke hjulpet.

Er der ellers noget man selv kan gøre uden at miste garantien?

Jeg har en forsikring hos Zürich Versicherung AG som løber til 20.10.2003. Den dækker vel for sådan en fejl.

Hvor kan jeg evt. få det repareret?

Med håb om hurtig svar. På forhånd tak

Ejnar Hjorth
Christiansgade 38
9000 Aalborg.
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
19. september 2001 - 20:47 #1
je sådanne en forsikring dækker skaden så du får ikke problemer på den side.
Hvis Jeg var dig vil jeg ikke forsøge selv for hvis der er ingreb i produktet er det ikke sikkert forsikringen vil dække
bring den til værksted og skriv en skadesanmeldelse til forsikringen
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
19. september 2001 - 20:47 #2
undskyld Ja den dækker
Avatar billede Beach Mester
19. september 2001 - 20:58 #3
Hvis det er en forsikring der er tegnet i den forretning hvor du har købt kameraet, er det der du skal henvende dig med problemet. Du kan ikke selv sende kameraet direkte til værkstedet og få lavet det u/b.
Du må endelig ikke selv begynde at vride eller skruge på kameraet, da forsikringen så vil bortfalde pga. fremmede indgreb.

Inden du sender det af sted kan du prøve at ligge kameraet et døgns tid i stuetemp. hvor der ikke er for stor luftfugtighed. Sæt derefter strøm til kameraet (ikke med batteriet) og tryk så på eject. Virker det ikke så afsted til forhandleren med det samme:-)

//Beach
Avatar billede msmows Nybegynder
20. september 2001 - 21:25 #4
Lidt moderat fysisk pres vil her være på sin plads!
Prøv at give kameraet et let!!! klap på undersiden, det kan hjælpe til at løsne kassetten.
Avatar billede msmows Nybegynder
20. september 2001 - 21:25 #5
pga. evt hængende kontakter.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
21. december 2001 - 12:33 #6
Hmff, nej ikke noget klappen her, jeg har faktisk set fejlen med samme produkt et andet sted, der var kameraet bare helt nyt!

Tag kontakt til sony via deres hjemmeside, hvor du kan finde deres support telefonnummer, så vil de sandsynligvis bede dig sende dit produkt ind!
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
10. november 2002 - 11:22 #7
lukkes der snart
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
20. april 2004 - 18:39 #8
lukketid