Avatar billede Slettet bruger
19. september 2001 - 14:22 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvad skal jeg bruge

Jeg skal sætte et webcam op som skal vise en byggeplads omkring 30 meter væk. Det skal stå inde døre og køre på internettet.

Hvad skal jeg bruge af hard- og software og hvilke ting skal jeg købe sådan rent kvalitetsmæssigt.

Hvilken forbindelse giver det bedste resultat også mht økonomi...

Forskellen i udstyr/forbindelse mellem streaming video og stillbilleder...
Avatar billede a-torsten Nybegynder
19. september 2001 - 14:25 #1
Hardware : Logitec Express (burde være go nok)
Software: ESpy 2000 (Rocks the world)

Inet: Bare en billig adsl-forbindelse.

Ovenstående løsning burde kunne gøre sig i god kvalitet ved stillbilleder...

-Anders
Avatar billede a-torsten Nybegynder
19. september 2001 - 14:26 #2
Foresten : Du skal sørge for at det kun er byggepladsen du kan se... Du må altså ikke filme noget af \"kommunes\" arealer... Hvis dette er tilfældet skal du have tilladelse....

Har en kammerat der fik bøde for at filme gaden fra sit værelse....

-Anders
Avatar billede Slettet bruger
19. september 2001 - 14:49 #3
Er der nogle krav til pcen der skal køre det??
Avatar billede Slettet bruger
19. september 2001 - 14:52 #4
og skal det ikke køre i en bedre opløsning end 300 x 240???
Avatar billede a-torsten Nybegynder
19. september 2001 - 19:39 #5
Nej... Ingen specielle krav til pc, bortset fra den skal være stabil, da men må gå ud fra at den skal stå tændt længe..

-Anderfs
Avatar billede msmows Nybegynder
20. september 2001 - 21:22 #6
>atorsten - den med din kammerat skal vi lige have uddybet lidt. Det er lovligt at fotografere/filme (når der vel at mærke ikke er tale om direkte overvågning)på offentlige områder, men ikke umiddelbart på private (her skal der tilladelse til), så øøhhh?
Avatar billede a-torsten Nybegynder
20. september 2001 - 22:06 #7
Hvis kamaraet filmer ud over en byggeplads, men så får noget \"statsligt\" med betegnes det som overvågning, og så er det ulovligt.....

Avatar billede msmows Nybegynder
20. september 2001 - 23:45 #8
Læs lige min kommentar igen.
Avatar billede madizone Nybegynder
14. oktober 2001 - 02:07 #9
Lige nogle spørgsmål.

A : Hvor god skal kvaliteten være?
B : Hvor mange skal kunne følge med? Bare dig, eller måske hele Danmark?
C : Hvilket budget har du til formålet?