19. september 2001 - 08:56Der er
15 kommentarer og 1 løsning
Træt af intetsigende overskrifter
Hej
*brokke* *brokke* nu er jeg snart træt at alle de intetsigende overskrifter, der efterhånden oprettes her. Det være sig overskrifter som fx \"Hjælp\" og \"Hvad nu?\" osv. Det tiltrækker ikke ligefrem opmærksomhed fra dem som givetvis kunne hjælpe med problemet - tværtimod. Derimod er det en belastning, at have forvildet sig ind på et spm. med denne overskrift, for så at finde ud af, at man alligevel ikke kan afhjælpe vedkommende. Så jeg vil hermed opfordre til for fremtiden at de der stiller et spm., lige tænker sig om et par ekstra sek. inden de i hast skriver intetsigende overskrifter med fx alt for mange !!!!!!!! el. lign.
Har fx læst, at der i der skulle være mulighed vedr. nyhedsgrupper, simpelthen at sætte filter for sådanne indlæg. Men det vil jo også være voldsomt at skulle træde til sådanne midler....
robotten => helt enig! Jeg modtager MANGE mails fra eksperten hverdag, og jeg har ikke tid til at gå ind og se på den alle sammen, men kigger på overskriften.. så hvis jeg bare ser en der hedder \"hjælp\", slettter jeg den, og tager en anden \"Geforce2 MX virker ikke under Win Me\" Osv. Så jeg sletter måske mange spm. som jeg måske kunne hjælpe med..
Hørt. Når overskriften er intetsigende åbner jeg dem stort set aldrig. De der bare \"råber\" HJÆÆÆLP, HASTER, SATAN eller den slags, åbner jeg aldrig. Jeg tror vi er mange der har rigeligt andet at se til.
rkhdk>> Er selv i gang med at vænne mig af med at tage disse spm. for højtideligt, også selv om spm. måske indeholder et stort problem for vedkommende der har lavet indlægget. Men det eks. du kommer med, er en sigende og god overskrift. En sådan vil jeg da lige kigge forbi, hvis jeg enten havde ME el. et grafikkort af denne type selv. Så var interessen der fra starten.
Er selv på træningskursus i at vænne mig af med det... Ikke mindst fordi, at det intetsigende gerne går igen i spm a\' la Hjælp!! - min xxxxx er død....
Og så ellers ikke mere... ikke meget at give hjælp ud fra...
Rart at høre, at jeg ikke er den eneste, der er træt af den slags indlæg. Men måske burde moralen heller være, at i stedet for bare at ignorer el. frasortere disse indlæg, at bed om en bedre beskrivelse. Det kan måske for nogen virke uoverskueligt, men hvor mange tegn er der egentlig plads til i overskriften? Har set overskrifter med ca. to linier, så må det da kunne lade sig gøre at formulere en bare lidt oplysnede overskrift.
robotten => nu er mit problem at jeg modtager over 100 mails fra eksperten hverdag.. og når jeg sidder på arbejdet, så har jeg da nogle gange tid til at kigge en ekstra gang på \"Hjælp\", men når jeg kommer hjem, bliver alle mails slettet, som ikke har en \"ordentlig\" overskrift, da jeg sidder på en MEGET langsom og dyr forbindelse derhjemme.. Så jeg sortere efter gruppe og navn.. alt der ikke har en ordenlig overskrift, bliver slettet..
Jeg har så nogle gang stødt på dem, man slettede bagefter, og fandt ud af at det faktisk var et temmelig problem, som man måske kunne hjælpe med.. så er jo synd for spøgeren..
rkhdk>> ja, for alle spm. er jo vigtige for de der laver dem, og alle bør \"behandles\" med samme seriøsitet. Men ærgeligt, når indlæggende så bare havner i skraldekurven hvis det viser sig, at det for andre var et nemt spm. at svare på.
Har også selv tænkt over det, så sen som i går var der et spørgsmål ala \"Hjælp mig pleas\" <-- Det er jo det vi er her for, hvis han havde givet spørgsmålet en sigende overskrift kunne det være jeg havde åbnet spørgsmålet. Hvis folk gav deres spørgsmål en merer sigende overskrift kunne man gå noget mere målrette tilværks... og ikke gå glip af spørgsmål man havde kunne hjælpe med.
Jeg er HELT enig. Jeg har selv haft oprettet \"brokke\" spm. om netop det samme for noget tid siden. Det er pisse irriterende at folk ikke kan lære at bruge deskriptive overskrifter.
tdaugaard>> Så har det været oppe at vende før, kunne bare ikke søge i det her til morgen. Som flere har bemærket, er søgefunktionen bustet...
Men burde det ikke være et forslag til den nye eksperten (jeg snart håber er på vej), at der ud fra den erfaring denne nuværende eksperten har givet, laves en vejledning. Ikke et reglsæt, men en kort vejledning i hvordan man som bruger opnår det bedste resultat her på Eksperten. Denne kunne bl.a. også dække over en til tider skammelig opførsel, jeg har observeret her i forumet - at det heller ikke burde forgå. Og der kunne sikkert sættes flere punkter på...
Jeg unskylder overskriften \"hjælp\" jeg er ny herinde sorry....
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.
Stephen Alstrup stiftede for syv år siden Supwiz med tårnhøje ambitioner, og nu har han solgt selskabet til en norsk koncern: “Et utal af gange er jeg gået grædende i seng om aftenen”