Avatar billede snedled Nybegynder
18. september 2001 - 14:05 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

TextArea maxlenght

Hej.

Jeg er stødt ind i et lidt underligt problem. Jeg kan kun skrive 1720 karakterer i et textarea, hvis jeg skriver mere, bliver formen ikke sendt. Er der nogen der ved noget om dette problem, og evt. kender en løsning på det?

/snedled
Avatar billede jacobve Nybegynder
18. september 2001 - 14:11 #1
hvad sender du med?

hvis det er get metoden, så er der en grænse for hvor meget du kan sende af bytes...
Avatar billede snedled Nybegynder
18. september 2001 - 14:14 #2
Ja. jeg har lige fundet ud af at det er der problemet er. Jeg brugte nemlig get, og det sætter en grænse. At jeg så troede at den var betydelig lavere er så en anden historie.

Hvis jeg bruger post, så er grænsen vist oppe mod 64 byte, så det skulle gå.

/snedled
Avatar billede jacobve Nybegynder
18. september 2001 - 14:15 #3
oki, den klarede du.... (oven over var et svar.. dog ikket til så mange points :-)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
18. september 2001 - 14:15 #4
Get sender som querystring og her er der en begrænsning på hvor mange karakterer der kan være. Send som post når du skal have større mængder af sted.
Avatar billede jacobve Nybegynder
18. september 2001 - 14:16 #5
hvis du har interesse, kan du jo altid læse mere her... :-)

http://www.w3.org/TR/html401/interact/forms.html#submit-format
Avatar billede snedled Nybegynder
18. september 2001 - 14:20 #6
OK.

Tak skal i have for hjælpen.

Bare nu jeg har dig :o)
Kan du så fortælle mig hvilken betydning attributten ENCTYPE har?

/snedled
Avatar billede jacobve Nybegynder
18. september 2001 - 14:23 #7
Citat siden jeg linker til:

enctype = content-type [CI]
This attribute specifies the content type used to submit the form to the server (when the value of method is \"post\"). The default value for this attribute is \"application/x-www-form-urlencoded\". The value \"multipart/form-data\" should be used in combination with the INPUT element, type=\"file\".

det lyder til det er noget der skal specificeres, hvis du fx, skal sende filer til en server.
Det handler vel om hvilket format man sender i.
Avatar billede snedled Nybegynder
18. september 2001 - 14:26 #8
Ja. - Jeg plejer enten at undlade den eller bruge ENCTYPE=\"text/plain\".

...undtagen når jeg sender filer, nu jeg kigger efter. Men jeg har aldrig rigtig forstået den.

/snedled
Avatar billede jacobve Nybegynder
18. september 2001 - 14:27 #9
get metoden kan kun indeholde ascii tegn, men post som default kan indeholde alle tegn i: ISO10646..

så ved du det :-)
Avatar billede snedled Nybegynder
18. september 2001 - 14:31 #10
Ja, det læste jeg på dit link :O)

Ved du - sådan helt ude af sammenhæng om der findes en JavaScript Manual eller lignende?

...og du skal nok få dine point ....

/snedled
Avatar billede jacobve Nybegynder
18. september 2001 - 14:35 #11
JEg bruger normalt denne side som udgangspunkt:

http://www.html.dk/dokumentation/

her er der utrolig mange gode links til dokumentation af forskellige ting.

se nederst på siden for javascript specielt...
Avatar billede jakoba Nybegynder
18. september 2001 - 14:35 #12
Avatar billede snedled Nybegynder
18. september 2001 - 14:37 #13
Tak skal du ha.

- så kan jeg arbejde lidt videre

Jakob
Avatar billede jacobve Nybegynder
18. september 2001 - 14:37 #14
jakoba >> ja, den er jeg også begyndt at bruge... det er netop den html.dk linker til.
Jeg synes bare den var lidt forvirrende i starten, men det er nok bare mig :-)
Avatar billede jacobve Nybegynder
18. september 2001 - 14:38 #15
snedled >> hedder du nu også jakob? :-)

bare synd det ikke er med jacob med \'c\' :-)
Avatar billede roenving Novice
19. september 2001 - 02:56 #16
Jakob/jacob-familien har slået til igen ;·]
Avatar billede snedled Nybegynder
19. september 2001 - 09:58 #17
ja, alle hedder åbenbart Jackob!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. september 2001 - 10:00 #18
Yep en stor familie.

F.eks har jeg atid drømt om at hedde: Niiikolaj Jakob Ankjær.
Avatar billede jacobve Nybegynder
19. september 2001 - 11:41 #19
Nikolajdu >> nu hvor der alligevel er så mange jackob´er i omløb, så skulle du sikkert også kunne få raget dig et navn til dig :-)
(men husk nu, det skal være med \'c\' :-)

roenving >> hedder du også ja\'c/k\'ob?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. september 2001 - 18:06 #20
Roenving hedder Jes
Avatar billede jacobve Nybegynder
19. september 2001 - 18:10 #21
nå ja, det vidste jeg egentlig godt... har set ham underskrive med hans navn i forbindelse med andre spørgsmål.
Avatar billede roenving Novice
20. september 2001 - 04:32 #22
Oh jes !·]