Avatar billede vardepigen Praktikant
18. september 2001 - 12:06 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

online på nettet

jeg undrer mig over, at hvergang jeg \"ryger\" af nettet, pga. lysene i mit modem går ud, skal jeg genstarte min computer, for at komme på nettet igen.
Er der nogen som kan svare på hvad der kan være galt.

med venlig hilsen vardepigen
Avatar billede kimukim Nybegynder
18. september 2001 - 12:08 #1
Du skal fjerne fluebenet i egenskabet for modem hvor der står fravælg i enhedshåndtering.
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
18. september 2001 - 12:20 #2
Lysene er ikke årsagen. Det er overbelastning af den server du kører på eller dårlig forbindelse.
Lysene slukkes når forbindelsen ryger, da de er en indikator på om der er hul igennem. Mht. genstarten er det ganske rigtigt egenskaber for modem du skal ind og se på.
Avatar billede vardepigen Praktikant
18. september 2001 - 12:29 #3
Jeg kan kun se et flueben ved TCP/IP.
Jeg har motorola cable modem. og det er via antennestikket.
Er det rigtigt at det så er det flueben der skal fjernes. undskyld min uvidenhed
Avatar billede Himbear Nybegynder
18. september 2001 - 12:31 #4
Jeg har et modem magen til! Der ligger ikke under modem i enhedshåndtering, men under netværkskort!
Avatar billede vardepigen Praktikant
18. september 2001 - 12:33 #5
Det er også derinde jeg har kigget. Og der er ganske rigtigt et flueben ud for TCP/IP. Hvad vil der ske hvis jeg fjerner det.
Avatar billede robotten Praktikant
18. september 2001 - 13:33 #6
Ikke at jeg lige kan gennmskue hvad dit problem skulle være, men hvis du fjerner fluebenet ud for TCP/IP protokollen, vil den ikke længere være aktiv. Efter hvad jeg har forstået, er det der hvor man binder protokollerne til netkortet.

Ellers har jeg i de nu heldigvis forgangne tider selv oplevet, at pc\'en skulle genstartes efter at man var blevet smidt af \"nettet\".
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
19. september 2001 - 13:21 #7
Prøv ad. Der kan højst ske det at du skal geninstallere. Jeg har ikke erfaring med det selv, men mener at have læst at det kan være lidt tricky at gøre.
Avatar billede robotten Praktikant
19. september 2001 - 13:40 #8
ejoergensen>>Tjaaa... det er jo det man lærer af  ;)
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
20. september 2001 - 12:05 #9
robot: enig, Bare man ikke er bange for at stå på hovedet i maskinen en times tid og bande det langt væk!! ;-) OG har husket at have sine rivere liggende klar på andet medie!!