Avatar billede gangstaole Nybegynder
17. september 2001 - 13:45 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Harddisk 30GB

Jeg fik en 30GB harddisk foræret af en ven, den funker bare ikke ordentligt, han sagde godt nok at den måske ikke virkede! men alligevel...

hvis jeg sætter den i på \"slave\" og den når til der hvor den checker harddiske sådan her:

Primary master:  FUJITSUMPE3##¤#%## (elr sådan noget)
Primary slave :  .........................    _
/\\
heroppe står den og venter i 10 sek. og så fortsætter den med indlæsning af windows (den anden harddisk)
hvis så jeg kører fdisk skriver den noget med:

Drev 2 kan ikke få adgang til!

og nu ved jeg ikke hvad jeg skal gøre! - den kan jo som sagt være i stykker men alligevel...
jeg er sq ligeglad med om jeg skal formatere den, men hvis jeg kan få den til at virke: så fedt :)
Avatar billede kasseper Nybegynder
17. september 2001 - 14:10 #1
Hvor er det lige du ikke kan få kontakt til de små grå. Din kammerat FORÆRE dig en 30 GB harddisk, som MÅSKE er i stykker !!!
Når den nu siger at den ikke kan få adgang, så er det nok fordi at det ikke er MÅSKE.....
Avatar billede formula-1.dk Nybegynder
17. september 2001 - 15:20 #2
Prøv at formater den, der ligger jo ikke noget på du skal bruge (endnu).
Avatar billede smiske Nybegynder
17. september 2001 - 15:23 #3
  Prøv at gå ind i BIOS og se om den kan autodetecte den der, kan du det er der håb for den. Hvis din BIOS ikke kan autodetecte den så er den død.
Avatar billede zhark Nybegynder
17. september 2001 - 15:24 #4
En 30GB HD må være \"rimelig\" ny? Der er MEGET ofte 1 år + 2år ekstra garanti fra fabrikant, så der skulle måske være mulighed for at få den byttet.
Prøv dog at sætte den i ALENE - og kontroller evt. jumpers er sat korrekt på disken som master, findes den så ikke må den jo opgives.
Avatar billede zhark Nybegynder
17. september 2001 - 15:28 #5
Umiddelbart kunne det lyde til den er sat forker i jubpers
Avatar billede zhark Nybegynder
17. september 2001 - 15:41 #6
Unskyld sjuske - stavefejlene :)
Avatar billede gangstaole Nybegynder
17. september 2001 - 16:29 #7
Jaeh! jeg kan jo ikke formatere den da jeg ikke kan finde den! hvad drev skal jeg kalde den? format #:?
Avatar billede gangstaole Nybegynder
17. september 2001 - 16:33 #8
jeg tror sgu ikke jumperne er sat forkert, da den siger nogle utroligt fede biplyde med alt andet!
Avatar billede formula-1.dk Nybegynder
17. september 2001 - 16:40 #9
Ikk forstået...
Avatar billede msmows Nybegynder
17. september 2001 - 16:45 #10
Hent programmet WIPE hos IBM (det er gratis), med det kan du slette programmet mere effiktivt end fdisk kan. Det har flere gange reddet harddiske.
Avatar billede zhark Nybegynder
17. september 2001 - 18:09 #11
Du kunne jo \"finde mig\" om nogen tid - måske 14 dage 3uger? Har lige returneret en 30GB HD som bios ikke kunne detektere, lyder som samme problem du har. Jeg venter spændt på hvad der kommer ud af det, for der er endnu 1/2 års garanti fra forhandler og ekstra 2 år fra IBM .
Avatar billede gangstaole Nybegynder
18. september 2001 - 08:08 #12
Det der wipe virker ikke! den kan jo ikke finde drevet!
Hvad gjorde du ved den kværn Zhark?
Avatar billede zhark Nybegynder
18. september 2001 - 11:40 #13
Jeg gjorde sku\' ikke noget, pludseligt hakkede den bare - den typiske
lyd som når systemet leder efter/forsøger at læse et drev!
Så genstartede jeg og - ja helt som DU beskriver for din disk:
Disken kunne ikke findes i/af bios... den forsøgte eller energisk kunne man høre. Ved at køre virus scan og Fdisk sagde den også - der er ingen HDD! Og så er det sku\' altså MEGA svært at formatere den, som nogle foreslår dig at gøre :)
Nu har jeg noteret dette spm og når jeg har hørt hvad de siger om disken så skriver jeg her så du får en mails ( også selv om du lukker spm )
Som jeg skrev er der jo over 2 års garanti endnu, så noget hører jeg i hvert fald. Mvh. zhark
Avatar billede gangstaole Nybegynder
18. september 2001 - 14:43 #14
Mange tak!
Avatar billede zhark Nybegynder
01. oktober 2001 - 18:59 #15
Så har jeg fået - en ny! Her lidt kort hele historien:
Jeg købte en 30 GB IBM ved http://www.midt-data.dk i foråret. Efter 2 mdr. fik jeg nogle problemer, men efter scanning KØRTE DEN! OK, meen der var nu bad sektorer - det ville jeg ikke acceptere på en ny disk og prøvede først at formatere... det kunne jeg ikke!?
Den blev returneret og jeg fik DEN SAMME disk tilbage, med beskeden at den var nu som ny.
Den kørte så fortræffeligt i ca. 4 mdr. til - bang! Bios kunn ikke finde den og det lød slem når man startede op, hvor bios hakkede løs for at detektere disken.
Jeg sendte de retur med beskrivelsen og beskeden at jeg havde tabt alt tillid til den disk, og ville ikke acceptere evt. reparation (var nervøs for de kom med noget snak om virus osv.) Men altså fik jeg en ny plomberet 30GB Hdd.
Jeg sende dette som svar, men der er jo ikke meget hjælp ved det, så du kan selv afgøre om du vil lave et svar og beholde points, det er OK for mig, din disk er nok færdig, spm er så om du har nogen mulighed for reklamation?
Mvh. zhark
Avatar billede gangstaole Nybegynder
03. oktober 2001 - 14:52 #16
jaeh, det er jo min ven der, som arbejder i sin forretning, det var osse der han havde den fra, men jeg må jo lige høre ham en gang! -
Er det IBMs harddiske der er noget lort, hvis nu jeg skal købe en ny hvad skal det så være for et mærke?
Avatar billede zhark Nybegynder
04. oktober 2001 - 19:43 #17
Jeg har svært ved at tro IBM skulle være ringe, foruden det ene år man altid får (ved forhandler) giver de 2års EKSTRA garanti!
Jeg har haft PCer i 19 år (hvis man medregner Commadore 64eren!) og det er første gang jeg har haft problemer. Det er surt, men mon ikke det tros alt sker for alle mærker?
Avatar billede kludedukken Nybegynder
04. oktober 2001 - 20:04 #18
Vil anbefale seagate : http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1374628021

Om IBM : http://www.hexus.net/article.php?review=209
Og se hva\' shg.dk skriver : http://www.shg.dk/htmlfiles/infopopup.asp?nr=420101&kat=

Har selv en IBM 75GXP 30 GB der er i stykker - og i skrivende stund er på vej til Holland, forhåbentlig med det resultat at jeg modtager en ny !
Avatar billede gangstaole Nybegynder
11. juni 2002 - 17:52 #19
Ja, så er jeg endelig tilbage.
Har købt en 60 GB Seagate. (for to måneder siden (gammelt spørgsmål :-) ))
og jeg vil vove at påstå at den er kanonlydløs. Den kan anbefales.
Avatar billede kludedukken Nybegynder
12. juni 2002 - 00:57 #20
Idiot, det er sq da også hvad flere anbefaler !
Avatar billede gangstaole Nybegynder
12. juni 2002 - 10:01 #21
Jaja, slap af. Jeg giver jer fuldt ud ret. tak for hjælpen kammerat.
Avatar billede kludedukken Nybegynder
13. juni 2002 - 10:17 #22
Det hjælper ikke meget. Melder dette til admin.
Avatar billede gangstaole Nybegynder
27. november 2002 - 17:07 #23
Hvad hjælper ikke meget?
Seagate er sejere end IBMs harddiske. HA!