Avatar billede evo777 Nybegynder
16. september 2001 - 02:48 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Fejlkode 2, 3 og 10

Jeg har lige lagt system 9.0 på min Mac, men den kommer nu med en masse fejlkoder (2, 3 og 10). Derefter fryser den og skal genstartes.
Det eneste der ligger må maskinen er Quarkxpress.
Hvad er der galt??
Avatar billede aeblenet Nybegynder
16. september 2001 - 08:23 #1
Start med udvidelserne slået fra.

Genstart med \"SHIFT\"-tasten nede.

Opdater straks til 9.0.4, 9.1 eller 9.2.1(US-version only).

Hvilken maskine har du ?

Har du andre systemmapper på maskinen ?

Fejlkoderne kan du læse mere om i dette \"lille\" program:

http://download.cnet.com/downloads/0-10249-100-879921.html?tag=st.dl.10005-103-1.lst-7-2.879921

-denne version er desværre den nyeste, men koderne er ikke ændret.
Der er beskrevet en masse 68000-processor-fejl. De er næsten identiske på nyere Macs ! ! !

Din maskine er sikkert ikke tilfreds med den nye OS. Geninstallér evt 9éren.

Hvor gammelt er dit interne batteri ?

hilsen: http://www.aeble.net

Good luck ! ! !
Avatar billede Jman Praktikant
16. september 2001 - 13:51 #2
sidder du på et netværk?
Så skal du ind og fjerne appletalk pref og Appleshare prefs i indstillingsmappen
Avatar billede Jman Praktikant
16. september 2001 - 13:52 #3
Avatar billede evo777 Nybegynder
16. september 2001 - 17:59 #4
Tak for svarene - prøver om de virker og vender tilbage.

evo
Avatar billede evo777 Nybegynder
19. september 2001 - 03:01 #5
Hmmmmm det går rigtig godt.
Prøvede at starte med udvidelser slået, men den kom med en fejl 41 \"Time Syncronize\" og maskinen fryser. Nu kan jeg slet ikke starte maskinen op uden af få Fejl 41.
Det skal siges at der lige er sat nyt CPU kort i.
Batteriet er også helt nyt.

HEEEEEEEEELP
Avatar billede aeblenet Nybegynder
19. september 2001 - 06:21 #6
Sidder der en \"jumper\" på dit CPU kort ?
-eller sidder der mange ?

Har du manualen ?

Er kortet sat til \"default/anbefalet\"

-ellers tror jeg kortet måske mangler sit kontrolpanel.

-eller at det er kontrolpanelet til kortet, der konflikter.

Start fra OS9-CDén og fjern kontrolpanelet eller slå det til.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
19. september 2001 - 06:22 #7
Husk at indstille kontrolpanelet \"Dato & tid\"
Avatar billede Jman Praktikant
25. september 2001 - 12:07 #8
har du opdateringen til 9.1 ?
Det er et must ...
Avatar billede styxx Nybegynder
01. oktober 2001 - 23:22 #9
Det kunne måske hjælpe at opdatere firmwaren.
Resette PRAM
Avatar billede aktivdata Nybegynder
10. december 2001 - 22:57 #10
Fejlkode 2 er: The Motorola 68000 microprocessor can access memory in increments of one byte (8 bits), one word (16 bits), or one long word (32 bits). The microprocessor can access a byte of information at an odd or even memory address. But it must access a word or long word at an even memory address. So, when the microprocessor attempts to read or write a word or long word at an odd address, you see this error. Since that\'s a 50/50 proposition when running random code, this one shows up quite often.
fejlkode 3 er : The computer has a specific vocabulary of machine language instructions it can understand. If a computer tries to execute an instruction that isn\'t in its vocabulary, you see this error code. It\'s less likely than error 02, but still very common.
Fejlkode 10 er: There are many routines in the Macintosh ROM that can be called by placing instructions in a program that aren\'t in the 68000\'s vocabulary. When the 68000 encounters such an instruction, it looks it up in the instruction table. This table gives the location of routines paired with each instruction. If it finds an entry in the table for the instruction, it branches to the routine. If there\'s no entry for the instruction, you see one of these errors.
Macwizard@forlaget.dk
Avatar billede aeblenet Nybegynder
15. december 2001 - 01:36 #11
takker ! ! !