Avatar billede salanti Nybegynder
14. september 2001 - 13:14 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvordan \"klipper\" man et billede ud af en pdf fil

Jeg har nogle figurer fra nogle tekster som er i pdf format, som jeg læser med acrobat reader. Hvordan klipper jeg disse figurer ud (til fx. powerpoint). Skal man have acrobat editor? er det freeware? findes der andet software der kan gøre det?
Avatar billede disky Nybegynder
14. september 2001 - 13:16 #1
Bare brug acrobat reader, den kan gøre det.

ellers lav et screenshot
Avatar billede hiks Nybegynder
14. september 2001 - 13:19 #2
Hej!

Ska du kunne redigere i figurene?

/Hiks
Avatar billede salanti Nybegynder
14. september 2001 - 13:19 #3
Mit problem er netop at acrobat reader IKKE kan gøre det, den kan godt kopiere tekst, men ikke billeder/figurer!!
Avatar billede disky Nybegynder
14. september 2001 - 13:19 #4
Brug Print Screen
Avatar billede salanti Nybegynder
14. september 2001 - 13:19 #5
Ja jeg vil gerne have dem ind i powerpoint og ændre lidt på dem!
Avatar billede salanti Nybegynder
14. september 2001 - 13:27 #6
OK Print Screen, Er der nogen der så har et link til et sådant stykke software (lille og gratis!)
Avatar billede hiks Nybegynder
14. september 2001 - 13:34 #7

Dette her program er godt nok kun til tekst - jeg ved faktisk ikke hvad den gør ved grafik osv.

http://www.aportis.com/tryme/download/AportisDoc/aportisdocpdfconverter.html

/hiks
Avatar billede mukanus Nybegynder
14. september 2001 - 13:36 #8
tag tag et screenshot...

tryk på print screen over numkaysene...

knappen ligger ved siden af \"scroll lock\" og ovenfor \"insert\" på keyboardet...

når du har trykket på knappen tager den et bilelde derefter går du ind i paint..

start > programmer > tilbehør > paint

og trykker ctrl + v

// Mu Kanus
Avatar billede salanti Nybegynder
14. september 2001 - 13:49 #9
Såre simpelt, når bare man ved det. Tak for hjælpen!
Avatar billede claus.arndt Nybegynder
07. oktober 2001 - 00:26 #10
UltraSnap kan bruges til at lave et screenshot af en del af skærmen. Er shareware, men kan også bruges efter udløbsperioden:
http://www.mediachance.com/ultrasnap/index.html