Avatar billede pingeling1000 Nybegynder
14. september 2001 - 03:14 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Bør noget ændres

Har lavet en første udgave af en linkside der henvender sig til personer/firmaer som ønsker kontakt til tur og konferenceudbydere i grønland.

Kritik, meninger osv. ønskes.

www.greenland-conferences.com
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
14. september 2001 - 07:30 #1
Flot startside, god menu på denne side. Dernæst synes jeg navigeringen bliver lidt sværer. Det bør du lige kigge lidt på ;)

Ellers en god side.

::sunlock.dk::
Avatar billede a_c Nybegynder
14. september 2001 - 08:02 #2
Jeg synes det er ret fedt.
Jeg kunne godt tænke mig at det menupunkt man er over bliver en anden farve eller noget.
Når jeg klikker på byerne på grønlandskortet til højre så bliver jeg ikke sendt videre? Er det ikke meningen?

Avatar billede a_c Nybegynder
14. september 2001 - 08:07 #3
Man kan ikke umiddelbart se at menulinien:
About Greenland  Contact Greenland-Conferences er noget man kan trykke på. Man kan også få den fornemmelse at det er 4 menupunkter da separeringen imellem dem ikke er så tydelig.

For at få det layer væk der popper op når jeg trykker på about greenland så skal jeg op på en af de to menu knapper til venstre.
Jeg bruger IE6
A_C
Avatar billede a_c Nybegynder
14. september 2001 - 08:09 #4
....eller klikke på det fandt jeg lige ud af.
Det virker for mig ikke naturligt, men måske er jeg bare langsom!
:)
A_C
Avatar billede jakoba Nybegynder
14. september 2001 - 09:52 #5
Ser i IE4.

De submenu lag der popper op er for brede (100%) og laver scrollbar, sæt breddern ned til ca det halve.
efter resize bliver diverse lag ikke ompositioneret så det passer til den nye størrelse og centrering. (ser fjollet ud når nuuk pludselig ligger et sted i sydatlanten)

de 2 hovedmenu punkter kunne godt tåle at være lidt smallere de dominerer og skaber ubalance når de næsten rører ved globussen. Eller er det deres firkantethed i forhold til kortenes kurver? der er ihvertfald lidt balanceproblen der.

Jeg vil have \'tilbage til forsiden\' links på undersiderne. (det er først i andet niveau det er et kollektivt site ikke)

globussen. Hvad er det for nogen underlige gradlinier der er tegnet på den? har du belæg for dem?
fremhævningen af grønland er lovlig \'fremmed\' iforhold til de andre landmasser på globussen. Ja grønland skal fremhæves; men det skal stadig \'høre til\'.

Trods ovenstående svada synes jeg den er prægtig. trænger blot til lidt mere arbejde.

mvh JakobA

Avatar billede jakoba Nybegynder
14. september 2001 - 09:57 #6
Ups. Jeg opdagede først ved læsning i tråden her at \"About Greenland\" og \"Contact Greenland-Conferences\" var links. mere synlige links tak.
Enig at der bør være en nemmere (mere intuitiv) måde at slippe af med de popoplag igen.
Avatar billede pingeling1000 Nybegynder
14. september 2001 - 16:52 #7
::sunlock.dk:: > Nu er det jo kun en linkside, så hvordan de enkelte firmaer/hotellers hjemmesider ser ud, er jeg ikke involdveret i (endnu).
Avatar billede pingeling1000 Nybegynder
14. september 2001 - 17:05 #8
A_C > Menupunkt skifter farve.. det må jeg se på.

Ved klik på bynavn er det ikke meningen at man skal sendes videre.
(ikke i første omgang i hvert fald.)

Større separering af menupunkter, og close link i \"about greenland\"-popup,  OK det må fikses.
Avatar billede pingeling1000 Nybegynder
14. september 2001 - 17:40 #9
JakobA > mht. fremhævning af at \"About Greenland\" og \"Contact Greenland-Conferences\" er links:
Nogle forslag til fremgangsmåde ? (vil helst undgå understregning.)

Mht. ompositionering ved resize, problemet eksisterer men jeg ved ikke hvor vigtigt det er. Er det normalt at en bruger resizer sit vindue undervejs ?

Det skal måske lige nævnes at det er mit første forsøg på at lave en hjemmeside, så det vil nok tage lidt tid at finde ud af det med ompositionering ved resize.
Avatar billede pingeling1000 Nybegynder
14. september 2001 - 17:48 #10
JakobA>
Jeg har lagt en ny version op hvor popup lagene har fået en fast størrelse.
Afhjælper det problemerne i IE4 ?
(har ikke selv IE4)

Der burde også være større separering af menupunkter, og close link i \"about greenland\"-popup.

Avatar billede jakoba Nybegynder
14. september 2001 - 17:50 #11
Det var firkanten rundtom \"tour Operators\" 0g \"conference operators\" (plus deres placering der man forventer en menu) der fortalte mig at de var links

hvad med at tage de to links forneden og flytte dem hen under der andre så det bliver en kolonne med 4 links (evt med en extra linieafstand foran about greenland.

hvis du bryder linket \"Contact Greenland-Conferences\" efter contact skulle der nok være plads til det.

nej. folk resizer faktisk ret sjældent, medmindre siden direkte kræver det og det gør din ikke.

mvh JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
14. september 2001 - 17:55 #12
Ja det hjalp gevaldigt på popop lagene.
og closeknappen er sunlig og viker i \'about greenlands\' poplag.

Den bolding på close gør den meget synlig som link. Det kunne evt også bruges på \"about- og \"contact- linksene.
Avatar billede pingeling1000 Nybegynder
14. september 2001 - 18:04 #13
Når jeg læser indlægene ser det ud som om der er tvivel om hvor mange niveauer der er.

Siden ligger der i to versioner. En der er beregnet til IE4+ (indeholder popupvinduer).
Og en simpel version til alle andre browsere som kun benytter tabeller.

Altså hvis den ses i IE4+ er der kun én htmlfil (home_ie.html)
For alle andre end IE4+ er der en htmlfil der svarer til ie uden popup (home.html), samt en fil for der svarre til hver at de 3 popupvinduer (all_tour_ops.html, all_conf_ops.html, all_about_gr.html)

Altså i det øjeblik man trykker på et firmanavn forlader man min side, og går direkte til firmaet/hotellets egen hjemmeside.

Når i skriver der burde være en \'tilbage til forsiden\'-knap, tænker i så på den \"dumme\" (ikke ie4+) version af siden?
Avatar billede pingeling1000 Nybegynder
14. september 2001 - 18:15 #14
Jeg er ikke så meget for at ændre for meget på layoutet, og vil helst beholde \"about- og \"contact- linksene i bunden. Jeg har nu gjort dem bold, virker det rimeligt?
Avatar billede jakoba Nybegynder
14. september 2001 - 18:24 #15
Ja nu ser de mere link-agtige ud.

På undersiderne i det simple design mangler der definitivt en tilbage til forsiden knap.

Det er meget naturligt at du ikke kan få 117 hoteller etc til at sætte en \'tilbage\'-knap på deres hjemmesider. Hvis det er muligt ku du evt gøre lidt mere opmærksom på at din side er en portal der fører til mange andre.

NS4 og NS6 kan sagtens lave sådan nogen lag (men jeg tror egentlig jeg foretrækker den simple (med 4 sider) version.

mvh JakobA
Avatar billede rasta Nybegynder
15. september 2001 - 17:17 #16
knapperne \"Tour Operators\" og
\"Conference Operators\" generer mig. Du burde markere (tydeligt) hvilket link man holder musen over...
Sidstnævnte knap er også ALT for bred...

ellers en god side

/rasta
Avatar billede agmam Nybegynder
17. september 2001 - 23:29 #17
Godt arbejde, flot, enkel og ekstrem brugervenlig til formålet

Mvh. agmam