Avatar billede www.dipz.dk Nybegynder
14. september 2001 - 00:07 Der er 4 kommentarer

loginok.php

HEY.
Jeg har vil gerne lave en loginok.php side som skal bruge mysql.
Den skal blot skrive.
velkommen [user_name]
du har været på [user_onlinetid]
du har id nr. [user_id]
Jeg har nogle tables  user_name , user_id , user_onlinetid
Hvordan skal jeg så sætte det op??
Hvis i ved hvordan, vil i så komme  med et fx.
på forhånd tak :-))
Avatar billede lauritsen Nybegynder
14. september 2001 - 15:25 #1
Skal du have PHP-koden med? SQL-forespørgselen er nem nok:

user_name, user_id og user_onlinetid er kollonner i samme tabel? (sikkert det bedste til dit formål)

SELECT * FROM brugere WHERE user_name = \'brugernavn\';

Skift selvfølgelig brugernavn ud med det brugernavn der er logget ind.
Avatar billede fc132 Nybegynder
14. september 2001 - 16:12 #2
lgie et spm :) jeg vil også godt lære det her.. men hvad skal men så skrive der hvor du har skrevet Brugernavn?
Avatar billede lauritsen Nybegynder
14. september 2001 - 22:46 #3
Jeg går ud fra at dipz har en side forud for login.php, som indeholder en html-form med et felt hvor brugeren indtaster fx sit brugernavn og password, og at login.php-filens opgave er at checke om det passer sammen -- og hvis det gør, så skrive \"velkommen...\"

Når vi når ned til SQL-forespørgslen, jeg skrev, er alt dette sket. Derfor vil brugernavn højst sansynligt være en variabel, der indeholder det brugernavn der succesfuldt er logget ind -- fx $brugernavn
Avatar billede lauritsen Nybegynder
14. september 2001 - 22:55 #4
Forøvrigt er et godt sted at starte med PHP og mySQL sammen http://www.webcafe.dk/php/artikler/index.php3
og http://mbn.dk/ er absolut heller ikke værst.