Avatar billede mcsj Nybegynder
12. september 2001 - 08:06 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Hvad er best

Hvad er best af søgemaskiner
Avatar billede bacardil Nybegynder
12. september 2001 - 08:08 #1
Avatar billede maniacdog Nybegynder
12. september 2001 - 08:09 #2
Hvorfor oprette 3 spørgsmål med \"Hvad er best\" som i øvrigt staves bedst!
Du kunne da bare ha oprettet et spørgsmål med 15 point, hvor du stillede alle 3 spørgsmål og så delte det med 5 til hvert spørgsmål?

Anyway, www.google.com er efter min mening den bedste.
Avatar billede mcsj Nybegynder
12. september 2001 - 08:11 #3
hvorfor
Avatar billede maniacdog Nybegynder
12. september 2001 - 08:11 #4
Jeg kan let finde mine resultater med den.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
12. september 2001 - 08:12 #5
hmm retter lige.
Jeg kan lettes finde det jeg søger med www.google.com
Avatar billede bacardil Nybegynder
12. september 2001 - 08:13 #6
Den er nemmere, hurtigere og du kan søge dansk eller globalt
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
12. september 2001 - 09:23 #7
www.altavista.com - finder altid det man søger ..

ellers bruger jeg softwaren Copernic (www.copernic.com) som søger på flere søgemaskiner på en gang ;-)
Avatar billede jayo Nybegynder
12. september 2001 - 09:24 #8
mange forskellige søgemaskiner er faktisk baseret på Google (fx. Yahoo), derfor er det nemmest for dig at søge direkte på Google....

-jayo
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. september 2001 - 09:56 #9
Det kommer helt an på hvad du vil finde.
Hvis du søger et kandt veldefineret emne, hvor du søger sider, der er mange der linker til, brug google.

Hvis du søger en side hvor du ved at et sjældent ord forekommer eller kender et navn der står på siden, brug altavista.

Hvis du ikke kan finde hvad du søger på google eller altavista, brug alltheweb.

Hvis du søger danske sider, brug jubii
hvis emnet er \"ungt\" moderigtigt, f.eks. mobillogoer m.m., brug sol eller kvarsir

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede microtec Nybegynder
12. september 2001 - 11:12 #10
www.alltheweb.com efter min mening. Har ikke alle de irreterende reklamer og pop-up´s som f.eks. altavista.

www.google.com er også god, men har ikke så mange muligheder for at opsætte søgekriterie.
Desuden fravælger de bevist mange sider, hvilket jeg syntes er en ulempe.
Avatar billede jensanders Nybegynder
17. september 2001 - 21:02 #11
Google er klart verdens bedste. Den ligger langt over alle andre besøgsleverandører til mit site.
Komputer for alle har kåret den til verdens bedste til søgning. Som delvis nævnt ovenfor er den valgt af yahoo, Opasia og TV2 som søgemaskine for dem.
Avatar billede microtec Nybegynder
17. september 2001 - 21:13 #12
\"Komputer\", hmmmm.

Det tekniske niveau er under knæ-højde, så den \"kåring\" fortæller vist kun at min 60-årige far også kan finde ud af at bruge den søgemaskine ;o)
Avatar billede jensanders Nybegynder
17. september 2001 - 22:08 #13
Til microtec: Mener du også at beslutningstagerne hos Yahoo, Opasia og TV2 er under knæhøjde ?
Eller er du bare negativ i dag ?
Avatar billede microtec Nybegynder
17. september 2001 - 22:36 #14
jensanders >> Slap lige af :o)
Avatar billede repsac Nybegynder
17. september 2001 - 22:42 #15
Ud over google og altavista som allerede er nævt benytter jeg også af og til www.hotbot.com - især til at finde billeder, men nu hvor google også har lavet en billedsøgning går jeg nok over til google afhængigt af hvad der falder i min smag ... :)
Gidder ikke en gang flytte musen op på \"Svar\" for at svare på et spm. til 5 point ...
Avatar billede microtec Nybegynder
17. september 2001 - 22:48 #16
jensanders >> Mon ikke Yahoo, Opasia og TV2´s valg at Google skyldes at den ikke har pop-up og banner-reklame. I hvertfald Yahoo har tidligere benyttet Altavista (som idag er klisteret til med reklamer).

Google er populær. Det er ikke det samme som at den er bedst. Den har mange begrænsninger.
Avatar billede jensanders Nybegynder
18. september 2001 - 18:11 #17
Til microtec: Mon ikke de først og fremmest har valgt den fordi den er god, men pop-up og reklamer har du nok ret i at de ikke vil have.
AltaVista har været lidt svimmel i sommer. Den smed min hovedside ud i 2 måneder og har været bagud med opdateringen. Tidligere var AV hurtig til at opdatere. AV giver lidt besøg til mit site men kan slet ikke måle sig med Google, som er topscorer i min besøgsstatistik.
Til repsac: Hotbot er god at søge i, men den giver så få besøg at den ikke kommer med i min besøgsstatistik.
Avatar billede skovenborg Nybegynder
25. september 2001 - 17:13 #18
www.google.com er meget hurtig og nem at bruge.
Altavista kan dog nogle flere ting, men jeg bruger altid google, trods alt.
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
25. september 2001 - 21:53 #19
At lukke ;-)
Avatar billede davidchristensen Praktikant
28. september 2001 - 18:11 #20
Google ER bedst.. Der er simpelthen ikke nogen vej udenom. :-) (Jvf. alle de brugerundersøgelser og egne erfaringer, ihvertfald.) ;-)
Avatar billede microtec Nybegynder
29. september 2001 - 10:00 #21
Det er noget vrøvl at udråbe noget som \"bedst\". Det komme fuldstændigt an på til hvad.
Google er god til mange søgninger, men ikke til f.eks. mit behov. Der er Alltheweb langt bedre.