Avatar billede bleakorbit Nybegynder
12. september 2001 - 01:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Bug selv kæmpe problem....

Heysan....

Jeg har lige købt og modtaget samtlige dele til min nye computer, en athlonT 1400. Mit problem er følgende: Jeg har sat mit bundkort i mit kabinet og når jeg sætter strøm til så sker der ikke så meget. Blæserne starter op men går ud efter ca et sekund. Der er en grøn lampe på bundkortet der lyser (og bliver ved med at lyse efter blæserne er gået ud). Trykker jeg på \"tænd/sluk\" knappen på kabinettet sker der ingenting, heller ikke hvis jeg trykker \"reset\". I det hele taget virker det som om at knapperne på kabinettet ikke virker, og der er heller ikke andre forbindelses muligheder end en masse LED ledninger fra kabinettet til bundkortet. Den eneste måde jeg kan få strøm på er at tage strøm stikket ud og så sætte det i igen...hvad skal jeg gøre??? nogle foreslag??? Mit bundkort er et Asus A7V266, min processor er en Athlon thunderbird 1400Mhz, min ram er 256mb kingston266, mit kabinet er et codegen miditower med 300watts strømforsyning, min køler er en Coolermaster et eller andet.... HJÆLP!!!!!
Avatar billede darkside Nybegynder
12. september 2001 - 01:43 #1
Kig i manualen, du har sikkert sat e små stik forkert, husk der er også forskal på hvordan de skal vende.
Avatar billede darkside Nybegynder
12. september 2001 - 01:43 #2
de
Avatar billede darkside Nybegynder
12. september 2001 - 01:44 #3
Asus board gør det du selv siger, den starter lige op i 1 sec tid hvorefter den går ud igen, det er helt normalt :)
Avatar billede robotten Praktikant
12. september 2001 - 10:10 #4
Hvodan er dit ram? Er det et enkelt modul, el. er det to 128 mb.? I så fald skal de sidde specielt på et Asus kort (se manualen). Fulgte der ikke nogle dummy moduler med, der passer i et ram-slot?
Den lille grønne diode på bundkortet er kun til for at fortælle, at der er strøm på bundkortet. Det er jo rart at vide, om der er ;)

/Robotten
Avatar billede jaqalou Nybegynder
12. september 2001 - 11:54 #5
de fleste ledninger der skal på bundkortet kan man se hvor de skal hen for det svare cirka til det der står på kabinetet, men hvis du ha en ledning der hedder S/B så skal den sættes ihvor der står PWR.SW  eller noget der ligner!. :)

Jaqalou
Avatar billede bleakorbit Nybegynder
15. september 2001 - 20:50 #6
Tak skal i ha...alle sammen....det virker....!!!!....fedt nok!!!!
Avatar billede robotten Praktikant
17. september 2001 - 08:19 #7
Dejligt at det kom op at køre for dig igen. Måske til senere brug skrive, hvad det evt. problem var, og så ellers lige lukke spm.

/Robotten
Avatar billede bleakorbit Nybegynder
13. oktober 2001 - 21:02 #8
Problemet var at de små ledninger fra kabinettet til bundkortet sad forkert...så til andre med samme problem: husk at sættet dem tii...rigtigt...