Avatar billede frothblower Nybegynder
10. september 2001 - 21:31 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Mysql Database

Jeg er ny i php og mysql-database derfor dette spørgsmål.

Jeg har prøvet at lave en database i dosprompt, efter anvisninger i en php4 bog jeg har købt. Så var det at jeg tænkte, det kan ikke passe at alle jer der laver mysql, laver dem i en kommandlinje....vel!

Hvilket program skal jeg bruge til at oprette mysql databaser i ? For der må findes en lettere måde at lave dem på ikk ?

Tak på forhånd
Avatar billede jasber Nybegynder
10. september 2001 - 21:33 #1
PhPMyAdmin
Avatar billede coderdk Praktikant
10. september 2001 - 21:35 #2
mange bruger kommandolinien, andre bruger phpMyAdmin http://phpwizard.net/projects/phpMyAdmin/
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
10. september 2001 - 21:35 #3
Well .. langt fra de fleste laver det på kommando linien, altså i SQL.
Men det gør jeg dog. Føler at jer har mere kontrol over hvad der sker, hvad jeg laver osv.

Og så lærer man også af at SKULLE lave det i mysql monitoren (mysql.exe)
Avatar billede fireworld Nybegynder
10. september 2001 - 21:47 #4
PHPMYADMIN--> bruger jeg sq også ... såååh hardcore er jeg ikke så jeg vil spare tid ved at skrive det selv!
Avatar billede repsac Nybegynder
10. september 2001 - 21:58 #5
phpMyadmin bruger jeg stort set kun når jeg skal have kopieret en lokal database. Ellers bruger jeg også mysql-prompten ... man har 100% kontrol over hvad der sker! - lækkert.

Jeg vil anbefale dig at tage et kig forbi www.webcafe.dk da de har nogle hyper gode tutorials omkring php+mysql ... :)
Avatar billede mipe1 Nybegynder
10. september 2001 - 22:31 #6
Jeg er vældig godt tilfreds med
MySqlFront
http://www.anse.de/mysqlfront/
Avatar billede coderdk Praktikant
10. september 2001 - 22:42 #7
mipe1> wow den ser da nuser ud! må hellere lige prøve den - synd jeg ikke bruger mysql mere ;)
Avatar billede well_r Nybegynder
11. september 2001 - 07:11 #8
http://www.phpwizard.net/projects/phpMyAdmin/

Dette er skiiiiiiiiiiiiiiiiiide godt :)
har altid brugt det.. og vil formentlig altid bruge det :D