Avatar billede mikkel.jor Nybegynder
30. januar 2000 - 19:55 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Det kan man ikke tillade sig

Prøv at se denne side http://inet.uni-c.dk/~randkoie/aewdnnet.htm jeg ville nødigt gå ud og købe web-design af ham.
Avatar billede einstein Nybegynder
30. januar 2000 - 20:09 #1
Spasseren har skrevet hjemmesider (CITAT)
"næsten lige så længe internettet har rummet både tekst og billeder - dvs 1,5 år"

Nej vel.... Og iøvrigt kan min lille fætter på 4 år også finde ud af at åbne Frontpage og klikke på nogle forskellige knapper.
Helt ærligt spasseren kan ikke engang stave.
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
30. januar 2000 - 20:12 #2
Slap nu af små venner. Siden er jo ikke blevet opdateret siden 1996. Der var i sgu garanteret heller ikke for smarte...
Avatar billede cocolumbo Nybegynder
30. januar 2000 - 20:13 #3
Fy for den da!
Avatar billede fico Nybegynder
30. januar 2000 - 20:16 #4
Næ, der vidste jeg faktisk ikke hvad indernettet var.
Men han kunne godt lave den om.
Avatar billede mikkel.jor Nybegynder
30. januar 2000 - 20:36 #5
Den side burde absolut ikke være på nettet fordi når den ikke er blevet opdateret i så langtid så er den ikke noget værd
Avatar billede fumes Nybegynder
30. januar 2000 - 22:06 #6
Jeg får krampe i mine øjne når jeg ser sådan noget - puuuuhaaa badwr...
Avatar billede svindler Nybegynder
30. januar 2000 - 22:52 #7
Ham "Elin"???
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2000 - 00:23 #8
Han har nok andet at se til! Lad dog han Site hvile i fred Amen!
Avatar billede winkill Nybegynder
31. januar 2000 - 09:08 #9
Citat "Denne side er skrevet til alle dem, der ikke bruger Netscape 2.0 eller bedre! Alle andre ser en side med en masse finurliheder! Så skulle du ikke skifte snarest muligt?"

Oh jov Elin Rand Nielsen jeg må hellere se at få opgraderet min IE5 til NS3.0

Han har jfr. tælleren i bunden af siden haft, i snit, 1000 besøgende hvert år... Sikkert søgemaskiner hver enesten af dem (på nær ti tåbelige eksperter)...

Af jord er du kommet, til jord skal du blive og af jord skal du igen opstå... eller noget.

Hvil i fred kære site fra '96... Amen!
Avatar billede fico Nybegynder
03. februar 2000 - 16:33 #10
*loooool*
Avatar billede bromer Nybegynder
07. februar 2000 - 15:40 #11
Den er mega grim og gammel
Avatar billede prutkrantz Nybegynder
09. februar 2000 - 14:01 #12
Engang var Elin Gud, han styrede en voldsom røv.....

Desværre for Elin kom der nye tiltag på nettet, flash, asp, cgi, ja endog webdesign, helt nye ting for Elin, der slet ikke kunne rumme alt den nymodens teknik.

Elin rejste derfor til Egypten, hvor han er manager for KeopsPyramiden og tre kamelguider fra Luxor, der alle vil have Bakshish.
Avatar billede einstein Nybegynder
09. februar 2000 - 16:19 #13
ja det lyder meget sandsyndligt hvis du også tager rotationshastigheden på Jupiter omkring egen akse.....
Avatar billede dar Nybegynder
09. februar 2000 - 22:10 #14
winkill>> "af jord skal du genopstå.." det er der da hvikelig ingen grund til....
Avatar billede winkill Nybegynder
10. februar 2000 - 03:06 #15
Dar > Du har helt ret... desuden skal "jord" nok også rettes til bytes.
Avatar billede mikkel.jor Nybegynder
10. februar 2000 - 21:45 #16
Uden din egen gud havde din side ikke noget liv !!!
Avatar billede winkill Nybegynder
11. februar 2000 - 12:46 #17
Og så lige en ting til...

Er det Ægyptisk Webdesign eller Elins Webdesign ???
Avatar billede dar Nybegynder
11. februar 2000 - 20:29 #18
han kunne rette det til "Antik Webdesign"....
Avatar billede raiser2 Nybegynder
18. februar 2000 - 12:16 #19
Jeg synes siden er flot og godt struktureret, det er dejligt at se på en så lækker side(..............not!!!)
Avatar billede predict Nybegynder
04. marts 2000 - 23:52 #20
Flot side, især de sarte kontraster og den smagfulde gule tekstfarve.
De elegante fine rammer på tabellerne er især iøjnefaldende, foruden det der helt nye flash- noget.
Virkelig smuk side med et gennemarbejdet design.

Karakter 15 på 13 skalaen.
Avatar billede predict Nybegynder
04. marts 2000 - 23:53 #21
Hold da kæft, jeg må have fået kogalskab.
DOUG
Avatar billede dar Nybegynder
06. marts 2000 - 16:24 #22
tak skal du have! Kreutzfeld-jcob-syndromet er ikke at spøge med! *lååårl*
Avatar billede pacroonold Nybegynder
07. marts 2000 - 18:03 #23
Har lige tilmeld ham fyren til
http://www.uglysite.dk

/Pacroon
Avatar billede predict Nybegynder
07. marts 2000 - 18:18 #24
Nååh ham Elin?
Avatar billede dar Nybegynder
07. marts 2000 - 18:37 #25
pacroon>>jeg tror efter hånden han er tilmeldt der et PAR gange...
Avatar billede design Nybegynder
18. marts 2000 - 16:45 #26
Elin Rand Nielsen laver pt. hjemmesiden for Nordisk Ministerråd. HUN skrev til mig engang (dengang hun fik mænget sig ind på jobbet) og fortalte mig hvor elendigt det stod til med mine evner i forb. med webdesign.
Siden er på http://www.norden.org
Bemærk den høje kvalitet og sammenhæng på hele sitet.

korrespondence følger:
--------------------------

----------------------------

Kære XXX

Undertegnede har for en måned siden overtaget www.norden.org!!!

Jeg håber da, at dette var jeres første projekt!

For jeg har sjældent set værre sjusk: ingen height, width eller alt ved
billeder (mærkeligt, eftersom I på jeres homepage praler af at være så
gode til det med hurtige sider med billeder) .

- og majet værre: ikke overholdelse af iso-8859-1 standarden (dvs. koder
for alt andet end a-z) - for blot at nævne noget. Sidstnævnte betyder,
at siderne kommer ud med forkert tegnsæt, hvis brugerens maskine ikke
skriver skandinavisk. Og det er da ret dårlig reklame.

Nu har jeg brugt det meste af dagen - og programmet HTML Power Tools til
at rette jeres fejl :-(

Det var bare, det jeg ville si'

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Elin Rand Nielsen
privat:
Info, Nordisk Ministerråd

------------------------------------------

Elin Rand Nielsen wrote:
>
> Kære XXXXXX XXXXXX

> ><Kender du til forløbet, med indlevering af brugbart materiale,
> >deadlines, etc?
> Jeg har set materialet.
Det har jeg svært ved at tro da materialet stadig ligger hos os.

> >
> ><Ved du om vi aftalte med den tidligere 'chef' at siderne skulle
> >optimeres?
> ... det har I vel gjort, når du skriver sådan.
Ser du Elin. Det der skete var at, projektet var trukket ud, både
tidsmæssigt og omfangsmæssigt i forhold til aftalt og chefen havde
åbenbart bestilt mere end han havde belæg for, og midt i det hele
blev han skiftet ud. (den meget korte version)

> - men faktisk har iso-standarden med koder for æ,ø,å vel ikke noget med
> optimering at gøre. Så vidt jeg kan se er det en direkte fejl ikke at
> bruge koderne. der har eksisteret i umindelige tider, siden W3C begyndte
> at definere html. (Og programmer lige siden hotdog 1.3 har selv
> konverteret.)
>
> Det var faktisk min største anke, at siderne ikke kan åbnes med
> maskiner, der bruger andre tegnsæt. (Height og width på billedtags er
> optimering vil jeg indrømme.)
>
Ja, ja. Det er noget vi har talt meget om. Og vi kom til den konklusion
at den eneste side man med rette kunne forlange det for, er index.htm.
Alle browsere giver mulighed for valg af tegnsæt, og man må dog formode
at personer der vil læse skandinaviske sider, har indstillet deres
browser til at vise skandinaviske tegn.
(ligesom personer der vil læse japanske sider har japanske tegn)

> ><Er det for bedre at kunne forsvare brugen af din lille top-knap?
> Når der er link ned, er det almindelig brugervenlighed også at have link
> >tilbage.
>
Når nu teksterne er så korte, er det vist at skyde gråspurve med
kanoner.

> ><Synes du at det er flot med den knap når siden printes ud?
> >Nu er dette jo skærmgrafik
>
Hvis du synes, men det har ikke været vores udgangspunkt, vi mener at
siderne
så vidt muligt også skal gøre sig godt når de bliver printet.

> ><Synes du at det er smart at siden også bliver længere?
> >Ja - til skærmbrug er det ok.
>
Det er vores mening at en side skal være så kort som muligt. Hertil
kommer
at en skærmside så at sige 'ligger ned', og at det er trættende og
hæmmende
for overskueligheden at scrolle.

> ><Synes du at din hjemmekomponerede mail-knap ligner vores?
> >Nej - den er jeg heller ikke tilfreds med. Jeg arbejder på sagen.
>
Hvis NMR bestilte grafikken hos os var man sikker på at den lagte linie
bliver
fulgt, det er sikkert også hurtigere/billigere end hvis I selv laver
det.

> ><Er det dig der har valgt den grimme orange farve?
> Jeg får ud fra, at det er visited link, du mener. Det er ifølge god html
> at give visited link en anden farve. Det gør det lettere for læseren at
> orientere sig. På min skærm ser farven ok ud - og jeg mener altså at
> farven bør skifte.
>
Efter min mening er det at undervurdere læseren, at tro at han ikke ved
hvad han har læst. Jeg ved godt at det er 'cossi fan tutti' at bruge
VLINK, men mener ikke at der er særlig grund til at bruge det her.
Hvis du ikke mener at den kan undværes skulle du tage at prøve med en
mørk rød.
Desværre er siderne meget smukkere uden.

Med venlig hilsen

XXX design

Avatar billede kornfreak Nybegynder
22. marts 2000 - 10:23 #27
Må fluerne fra 1000 kameler hjemsøge det grimme designs "ejers" armhuler!!! :o)
Det var da afskyeligt!!
Avatar billede mikkel.jor Nybegynder
26. marts 2000 - 16:22 #28
OKay nu til hvem skal have pontene ?
Avatar billede design Nybegynder
26. marts 2000 - 17:21 #29
Winkill må være den rette, og ellers må du jo dele dem rundt. (gå efter underholdningsværdien)

(på nær ti tåbelige eksperter)...
Hvil i fred kære site fra '96... Amen!

Fantastisk
Avatar billede dar Nybegynder
27. marts 2000 - 14:15 #30
Del dem ud :-= <-- hinder hoch :-)