Avatar billede lagier Nybegynder
09. september 2001 - 16:51 Der er 17 kommentarer og
5 løsninger

ADSL ! Men, hvor hurtigt !

Måske det er et teoretisk og lidt ligegyldigt spørgsmål !?
- Men jeg vil gerne have ADSL og spekulerer lidt over hvilken hastighed jeg skal vælge ?(indenfor rammen 256kbit til 1 Mbit)

Jeg efterlyser personlige erfaringer/indtryk af hastighed ?
Avatar billede tomsen999 Nybegynder
09. september 2001 - 16:57 #1
Jeg har 512/128 hos orange. Det virker fint nu da de har fået styr på deres problemer. Jeg downloader med 50-55kb/s.
Avatar billede hsgroup Nybegynder
09. september 2001 - 17:00 #2
Min personlige erfaring er at 256kbit er rigeligt hurtigt til alm. brug incl. downloads også af store filer.
Skal du have en webserver sat på din forbindelse skal du vælge den hurtigste, men bemærk at der er forskel på up- og download.
Avatar billede danscape Nybegynder
09. september 2001 - 17:02 #3
Jeg har en 512/512 og jeg downloader med 80 kb/s. og den er jeg glad for! Du skal dog ikke vælge TDC NetExpress, for det er da det værste gang SKOD!!!!

- Kasper!
Avatar billede hojben Novice
09. september 2001 - 17:02 #4
hastigheden ved up og download afhænger af din og den server du kommunikerer med. selv om du så har 2993374 MBit forbindelse så nytter det ik noget hvis den anden kun har 256 Kbit. det er den langsommeste speed der tæller.
Avatar billede milo Nybegynder
09. september 2001 - 17:02 #5
Synes du skal vælge imellem 515/512 eller 1024/256...

Alt efter hvad du har mest behov for. Jeg har selv en 1024/256...og det er sgu lækkert at kunne hente med en 120 kb/s...

Hvis du har tænkt på at lave en ftp server eller noget, kunne du måske mere bruge en med 512 i upload...det er meget svært for os at sige, det kommer an på dit personlige behov.
Avatar billede thrill Nybegynder
09. september 2001 - 17:02 #6
En 512Kb linie ville være helt fint, en 256Kb linie kører ok, men med en 512Kb linie fordobler du hastigheden, ofte kan man komme ud for at man ikke man udnytte en 1mbit\'s linie 100%, da den server man henter er er for langsom. En 1mbit linie kører dog helt kanon når der er 100% hul igennem.

Mit bud er en 512Kb linie.
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2001 - 17:17 #7
Jeg har selv en 256/128 linie, og må indrømme at det godt kan være lidt træls med en så langsom upload til tider. Måske skulle du overveje 512/512 som jeg har hørt flere er glade for.
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2001 - 17:18 #8
svar
Avatar billede lagier Nybegynder
09. september 2001 - 19:54 #9
Tak for tilbagemeldingerne !

Det lyder som om at en 512 kbit forbindelse vil være en god allround løsning ! - Og, om ikke andet så kan man jo vælge at få \"skruet op\" for linien senere :o)

Takker
Avatar billede trivial Nybegynder
09. september 2001 - 20:24 #10
Det er jo det du kan:-) Jeg har selv en 1024/256 forbindelse, hos tdc, og har ikke haft nogle problemer, selvom det er tdc. Fatter ikke helt hvorfor alle siger det er så dårligt:-)

Mvh Trivial
Avatar billede net-rom Nybegynder
09. september 2001 - 20:27 #11
Heller ikke mig min router døde så jeg ringede til TDC Og 2 dage efter stod jeg med en ny router det er da service...
Avatar billede thrill Nybegynder
09. september 2001 - 20:57 #12
Mht. til TDC, så står der at de har øget deres ADSL markedsandel med 170% på ½ år ! Ret vildt synes jeg.
Avatar billede trivial Nybegynder
09. september 2001 - 20:58 #13
net-rom-> :-)
Avatar billede infected Nybegynder
14. september 2001 - 05:17 #14
Trivial....Er det Netexpress du har eller Bredbånd ADSL? Overvejer nemlig selv at få Bredbånd ADSL da jeg har hørt mange sindsyge historier omkring Netexpress. Et ADSL modem og en 100mbit HUB burde være nok til at lave et netværk til 2 PC\'er på BB ADSL.
Avatar billede thrill Nybegynder
14. september 2001 - 13:55 #15
Infected>  Routeren der følger med til Netexpress er noget skod.
Avatar billede infected Nybegynder
14. september 2001 - 23:58 #16
Det er også det som jeg har hørt....holder mig til Bredbånd ADSL :)
Avatar billede thrill Nybegynder
15. september 2001 - 19:49 #17
Ja, det er pt. den bedste løsnings hvis man vil ha\' kombineret det hele. Egenlig underligt at TDC vil sælge noget som ikke virker 100% ! (Netekspress)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
15. september 2001 - 19:52 #18
Jeg har TDC\'s bredbånd det virker uden problemer. Fordelen ved det er umiddelbart at de er hurtige til at levere, en uge i mit tilfælde, og der skal ikke trækkes nye kabler ind, fordi det kommer ind via telefon stikket (flere andre er begyndt på dette)
Avatar billede infected Nybegynder
15. september 2001 - 20:45 #19
Dvs. at hvis man vælger \"gør det selv pakken\" (hvilket man selvfølgelig gør) Så sender Teledanmark det hele med posten og man er fri for at ha\' en installatør rendende?
Avatar billede rasmus_h Nybegynder
15. september 2001 - 20:51 #20
Jeg kører med en forbindelse på 512/256 Kbit/s og jeg henter med hastigheder på omkring 60-70Kb/s

En 512Kb dækker rigeligt husbehov...

Rasmus!
Avatar billede trivial Nybegynder
15. september 2001 - 21:02 #21
Jeg kører med 1024/256 og downloade med cirka 115-120kb/s og det er fandme fedt:-)Men jeg synes at du skal tage den forbindelse rasmsu_h har:-) Det er rigligt god!
Avatar billede infected Nybegynder
15. september 2001 - 21:29 #22
Jeg SKAL ha\' 1mbit. Downloader mange store filer. musicvideoer på op til 250 mb.