Avatar billede mmmmn Nybegynder
08. september 2001 - 12:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

SVHS - kvalitet?

Jeg har lige nu bare en normal vhs-video og et billigt tv-kort af mærket Terra.

Når jeg ser fjernsyn via tv-kortet er kvaliteten tip-top. Men hvis jeg ser video igennem kortet! - ja så er kvaliteten ret så dårlig. (lidt flimrende/en del \"sne\")

Jeg går ud fra at det er forbindelsen mellem min vhs-video og tv-kortet som er problemet...(ikke scart - bare en normal antenneledning så vidt jeg ved)

Jeg ser der også er et SVHS-stik på tv-kortet, og jeg tænkte om så; hvis nu jeg køber en svhs, vil der så gå noget kvalitet tabt overhovedet vil tilslutningen til tv-kortet? (, ligesom der tydeligvis gør med min vhs-video).

Det er mere det at jeg nødig vil ofre de små 3000 kr en svhs koster hvis billedet ikke er specielt meget bedre..... altså set igennem tv-kortet! :-)

Avatar billede hoejrup Nybegynder
08. september 2001 - 12:45 #1
Har du prøvet at skifte ledningen ud, for der opstår støj pga. problemer med din skærm på ledningen ikke virker effektivt.

Almindelig VHS svarer til maks. 250 linier på skærmen.

S-VHS svarer til 330 linier på skærmen.

Fuld PAL svarer til 576 linier, og er det samme som TV kanalerne sender ud i æteren.

/per
Avatar billede mmmmn Nybegynder
08. september 2001 - 13:10 #2
ok - interessant det med antal linjer.

Men kunne du prøve at omformulere din første sætning, jeg er desværre ikke helt med. Beklager.

Jeg mener ret sikkert jeg har prøvet 2 forskellige \"antenne\"ledninger - men med samme resultat.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
08. september 2001 - 14:38 #3
Alle kabler til TV er isoleret med en skærm, som beskytter mod signalerne fra omgivelserne. Hvis ledningen er defekt, så kan støjen trænge igennem skærmen.

/per
Avatar billede mmmmn Nybegynder
08. september 2001 - 23:28 #4
men det kan vel ikke være problemet hvis jeg med samme ledning har perfekt kvalitet når jeg ser normalt fjernsyn på monitoren via tv-kortet ?

right  ?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
09. september 2001 - 11:46 #5
Det har du skam ret i, men det kan godt være støj fra din videobåndoptager, som påvirker dit computersystem.

Anvender enhederne den samme 220V stikkontakt?

/per
Avatar billede mmmmn Nybegynder
09. september 2001 - 12:02 #6
det skulle jeg mene ja :-)

Avatar billede cgleerup Nybegynder
20. december 2001 - 16:45 #7
Det hjælper ikke at investere i en SVHS, det var vel egentlig det der var spørgsmålet ikke´.

uddyb gerne det andet lidt!

Avatar billede mmmmn Nybegynder
20. december 2001 - 16:51 #8
jooo bedre sent end aldrig vel :)
desværre er det for sent.... jeg gjorde mig en dyrtkøbt erfaring :-)