Avatar billede speder Nybegynder
06. september 2001 - 19:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Speednames - opsætning af Mx-record, etc.

Hej

Jeg skal have dirigeret nogle mails fra et .com-domæne videre til en mailserver på et .dk-domæne. Spørgsmålet er, hvordan jeg gør det på Speednames.

Man kan selvfølgelig bare bruge deres mail-forwarding, men hvis man nu vil gøre det rigtigt er det vist noget med Mx-record. Men hvordan?

Jeg har gjort følgende:

1) Oprettet en a-record (mail.?????.com), som peger på mailserverens IP-adresse (altså mailserveren på .dk-domænet).

2) Under mail vælger jeg så \"use mailserver\" og skriver mail.?????.com.

Er det korrekt? Og hvorfor kan jeg ikke bare vælge \"use mailserver\" og så skrive mail.?????.dk?

M.v.h.

Søren
Avatar billede vistodk Nybegynder
07. september 2001 - 00:19 #1
Se her.. det er den jeg bruger til at forklar kunder:
http://www.han.com/dns.html og RFC\'en der gælder mailreroute
Avatar billede vistodk Nybegynder
07. september 2001 - 00:19 #2
Avatar billede speder Nybegynder
07. september 2001 - 06:32 #3
visto.dk> Hej - tak for svaret, men jeg har mere brug for noget konkret hjælp i forbindelse med Speednames. Kan du hjælpe der? Lader den stå lidt endnu.

M.v.h.

Søren
Avatar billede stimpy Nybegynder
11. september 2001 - 21:25 #4
Hvis du vælger \"Brug mailserver\" og putter den mailserver du vil bruge ind (mail.????.dk), så har du lavet en MX-record.

Lige så vigtigt er det dog, at mailserveren er sat op til at modtage mails med dit .com domain.