Avatar billede aras2000 Nybegynder
06. september 2001 - 16:18 Der er 1 løsning

Manipulering af Oracle Forms

Hej.

Er det muligt, feks fra et c++ program, at manipulere Oracle Forms? Jeg vil eksempelvis gerne kunne indsætte værdier i nogle indtastningsfelter  på formen..og derefter trigger en \"udfør\" knap der allerede findes på formen. Jeg vil helst undgå at skulle modificere i den eksisterende Forms kode.

Alternativt, understøtter Forms COM objekter som jeg kan invoke og bruge inde fra Formen ? Hvis ja, hvilke versioner af Forms understøtter COM ?
Avatar billede avnes Nybegynder
06. september 2001 - 18:26 #1
Hej

Ja, ved hjælp af user_exits i forms kan du trigge C/C++ programmer i styresystemet, men for at registrere disse user_Exits bliver du nødt til at redigere formen, så hvorfor ikke lave det rigtig med det samme: bruk Forms WHEN-VALIDATE-ITEM eller lignende for at kalde din PL/SQL trigger.

Forms client kan bruge OLE2 objekter. Forms på web kan bruge CORBA (via JavaBeans). Måske også SOAP, men jeg tvivler.