Avatar billede grave Nybegynder
05. september 2001 - 12:59 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Hvordan og i hvilken rækkefølge HASTE HASTE !!!

Jeg har 3 domainnavne.
domain1.dk
domain2.dk
domain3.dk
jeg har 1 server godkendt fra dk-hostmaster med ip 1.2.3.4 med ns1.domain1.dk, domain1.dk ligger hos teledk.

for at kunne flytte domain1.dk til min egen server kræver dk-hostmaster at der findes en A record i 4.3.2.1.in-addr.arpa. det gør der ikke hos teledk. og når de så laver et opslag på ns1.domain1.dk finder de ikke denne A record så de kan ikke flytte domainet ??????????????

skal jeg så bede teledk om at lave denne A record for at flytte domainet og så slette det igen ??

eller er jeg helt forkert på den ???
er der en smart ting jeg kan gøre ?
Avatar billede grave Nybegynder
05. september 2001 - 13:00 #1
sorry domain2.dk og domain3.dk skal bare flyttes til ns1.domain1.dk
Avatar billede goulduck Nybegynder
05. september 2001 - 13:17 #2
Du skal i hvert falde starte med at sætte din egen DNS server op, sådan som den skal være når alle domænerne er flyttet over på din server.

Spørg DK-hostmaster om det er hos TDC eller dig, at ns1.domain1.dk mangler. Jeg kunne forstille mig at det var hos dig, da der SKAL være et hostname for din DNS server. Og før din DNS server kan blive godkendt skal der være en sådan A record - dvs. den burde være der hos TDC.

Alså, tror jeg at du skal have denne record!
Avatar billede goulduck Nybegynder
05. september 2001 - 13:18 #3
Men du kan da prøve at lave en NSlookup for at se om der findes en sådan record.
Avatar billede grave Nybegynder
05. september 2001 - 14:02 #4
jeg kan på dk-hostmaster lave opslag på teledk og der er ikke nogen A record hos dem !!
jeg har selv en A record på min så !!!! teledk !!
jeg har fundet ud af at jeg flytter domainet over til min egen server hvorpå der ligger en A record og dropper teledk....

nogen der kender en billig/stabil udbyder.. der vil sætte en slave op ?
Avatar billede stimpy Nybegynder
11. september 2001 - 21:10 #5
Hejsa

prøv www.zoneedit.com

Deres NS1 og NS2 er godkendte af dk-toastmaster.
Avatar billede grave Nybegynder
13. september 2001 - 12:11 #6
Jeg kunne ikke flytte domaænet fra teledk da der ikke var en A record i zonen !!!!!!!
Så fik jeg lagt denne A record ind fik flyttet domænet hvorefter jeg kunne flytte de resterende 2!!

zoneedit er perfekt !!!!!