Avatar billede mrblack Nybegynder
05. september 2001 - 09:29 Der er 9 kommentarer

LAN - delingsfejl

Hej.. jeg har et lille lokalt netværk med en Windows 2000 Server og 2 Windows Me maskiner..

Problemet er at når jeg prøver at printe på en delt printer eller tilgå en delt mappe fra WME maskinerne får jeg en besked om at jeg ikke har tilladelse til bare at tilgå *oversigten* af delinger...

dvs. at jeg faktisk ikke kan komme længere end at se den på andre computere..

jeg har prøvet at tildele en Persmission til Everyone men det hjalp ikke...

Idéer?
Avatar billede vistodk Nybegynder
05. september 2001 - 09:32 #1
når du logger på din ME maskine, skal du logge på med en bruger, som ER oprettet på serveren..
Avatar billede mrblack Nybegynder
05. september 2001 - 09:34 #2
Logon er slået fra.

Og det *må* ikke slås til da maskinen skal starte op i Windows med det samme..
Avatar billede mandrake666 Nybegynder
05. september 2001 - 09:46 #3
Aktiver brugeren guest, på serveren, så skulle det virke.

Jeg ved godt, at det giver visse sikkerheds \"problemer\"
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. september 2001 - 10:08 #4
Hvorfor i det hele taget bruge en server til to PC, lav dem om til Peer-to-Peer og sæt printeren på den ene PC!
Avatar billede mrblack Nybegynder
05. september 2001 - 10:11 #5
retaxes: jeg behøver _ikke_ kommentarer om at jeg skal fjerne Windows 2000 og installere 3.11 bare fordi du ikke kan finde ud af det.

Jeg gider ikke kommentarer i de spørgsmål jeg laver. KUN svar.
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. september 2001 - 10:14 #6
Vor herre bevares, er man morgensur!
Avatar billede svein Nybegynder
05. september 2001 - 10:17 #7
Det er korrekt at du skal være logget på dine ME maskiner med bruger og adgangskode som er oprettet på Windows 2000 serveren!

Du kan læse mere om opsæt af Windows 2000 og ME i arbejdsgruppe her:
http://www.svein.dk/Windows2000/Tips/browsing_the_network%20with_win2000pro.htm
Avatar billede mrblack Nybegynder
05. september 2001 - 10:18 #8
retaxes: Jeg gider bare ikke spilde min tid på \"bla bla bla\"...

jeg får en sms hver gang der er svar så derfor prøver jeg at mindske antallet af smser ik søde?
Avatar billede brosnjikov Nybegynder
06. september 2001 - 12:29 #9
Jeg har generelt problemer med at hente filer fra Win2k maskiner til WinMe...
Lytter interesseret!