Avatar billede teflonk Nybegynder
03. september 2001 - 18:20 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Gamma resettes

Jeg har uden videre fået det problem med comp\'en, at den resetter mine indstillinger i skærmindstillinger... Hver gang jeg rebooter, bliver min gamma sat til 0 i stedet for 2, som jeg har sat den til. Jeg kører med Detonator og Asus 4in1 drivere. Jeg har prøvet at geninstallere både driverne og kortet uden effekt. Hjææælp! :o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. september 2001 - 18:22 #1
Har du husket at gemme din farveprofil når du har været igennem Gamma loader, ellers prøv at geninstaller den!
Avatar billede teflonk Nybegynder
03. september 2001 - 20:04 #2
Ja, jeg har prøvet at gemme profilen... Viker ikke - kan være jeg gør det forkert...? Dunno, tror det bare ikke - jeg tror ikke det er det, der er galt...
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. september 2001 - 20:20 #3
Du kunne prøve med PowerStrip, den kunne måske løse dit problem.
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. september 2001 - 20:21 #4
Powerstrip kan hentes her:

http://www.entechtaiwan.com/ps.htm
Avatar billede teflonk Nybegynder
03. september 2001 - 21:06 #5
Nu har jeg så hentet det program, men det har ikke gjort andet end at optage plads og komme med irriterende pop-ups ved startup :/
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. september 2001 - 21:14 #6
Så smid det ud, jeg foretrækker også gamma, bare mærkeligt at det ikke virker hos dig!

At poerstrip popper op er for at man skal købe det, I hate it!
Avatar billede teflonk Nybegynder
03. september 2001 - 21:22 #7
Ja, det kan jeg godt regne ud, hehe... Nej, jeg kan heller ikke forstå hvad der er galt... Men det er p*****irriterende, for man kan ikke køre nogen spil ordentligt, fordi alt bliver så mørkt - og selvom man ændrer gammaen efter reboot, så skifter den igen når man starter et spil... Bigtime nederen :\'(
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. september 2001 - 21:26 #8
teflonk> Jeg har set det problem på Eksperten for et stykke tid siden, det endte med at alle lovpriste PowerStrip, forstå det hvem der kan.

Det handlede også om at skærmen blev mørk i spil.

Jeg kunne såmænd godt prøve at lege med Powerstrip, men den laver om på mit skærmbilledstørrelse og så skal jeg til at justere igen og det gider jeg bare ikke!
Avatar billede teflonk Nybegynder
03. september 2001 - 21:42 #9
Hmm, kan du huske hvor du så det? Det kunne jo være man kunne blive klogere (det synes umuligt, men man ved jo aldrig ;o)...
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. september 2001 - 21:49 #10
jeg kan prøve at finde det!
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. september 2001 - 21:54 #11
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. september 2001 - 21:57 #12
Men det var denne jeg tænkte på!

http://www.eksperten.dk/spm/96962
Avatar billede teflonk Nybegynder
03. september 2001 - 22:19 #13
OK, det er garanteret noget med Adobe gamma, så - hvordan får man så fjernet den gamma-indstilling, Adobe kører med? Der er ikke noget, der hedder \"Adobe Gamma\" under start-menuen...?
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. september 2001 - 22:29 #14
Prøv om du kan finde den under fællesfiler, jeg kender ikke dit styresytem, mit er win2k

\"C:\\Programmer\\Fælles filer\\Adobe\\Calibration\\Adobe Gamma Loader.exe\"
Avatar billede teflonk Nybegynder
03. september 2001 - 22:56 #15
Fedt, der var den! Nu er det eneste problem, at jeg får en eller anden lam fejlmeddelelse ved startup - med at den så ikke kan finde den .exe fil... Kan være du også ved noget om det?

Men ellers: Tusind tak for hjælpen - pointene er vist fuldt ud fortjent :D
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. september 2001 - 23:30 #16
teflonk> Lav en søgning på gamma*.* på C:\\ så finder den nok de genveje der evt. måtte være der!
Dem kan du godt slette, så skulle der ikke komme fejlmeddelelser!

Takker for pointene ;o)

www.fotx.net/retaxes