Avatar billede per2edb Ekspert
25. august 2023 - 14:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

aktivering af et dataarks linie bliver registreret som et klik

Jeg ønsker at aktivering af et dataarks linie bliver registreret som et klik
Det er selvfølgelig mulig i venstre kolonne, men den har jeg reserveret til andet formål

I eventen Aktuel har jeg:

If Nz(Me.CurrentRecord, 0) > 1 Then
      xxx
end if

Virker for klik over linie. 1, men skal man "tilbage" og klikker på linie 1 bliver det ikke registreret

Har i et løsningsforslag
Avatar billede Gustav Ekspert
25. august 2023 - 14:48 #1
Hvis du skifter til almindelig Design-visning, har hver tekstboks de sædvanlige hændelser, herunder Click og DoubleClick.

Her kan du kalde én funktion, fx kaldet RowClick.
Funktionen RowClick gør så noget.

Du kan finde ud af, hvilken tekstboks, der blev klikket på, således:
ClickedTextboxName = Screen.ActiveControl.Name
Avatar billede per2edb Ekspert
25. august 2023 - 17:11 #2
Jeg forstår ikke helt
Jeg prøver igen:
Jeg har et dataark med flere linier
Dataarket har en klik event når jeg klikker helt til venstre

Jeg ønsker imidlertid det udvidet så jeg kan "fange et klik" over hele linien

Det virker med koden ovenfor men kun for linie 2 og opad
Skal jeg tilbage og fange et klik på linie 1 virker det ikke
Avatar billede Gustav Ekspert
25. august 2023 - 17:26 #3
Nej, for OnCurrent kører kun ved skift til en anden record.
Så du må bruge OnClick eventen for hvert felt, man kan klikke i, hvis du vil fange flere klik på den samme record.
Avatar billede per2edb Ekspert
26. august 2023 - 10:21 #4
Det er bl.a det jeg gør nu men håbede på en bedre løsning

Godt at få de belyst - Tak for hjælpen