Avatar billede per2edb Ekspert
18. august 2023 - 09:58 Der er 4 kommentarer

Fokus på textbox

Jeg har 2 forme der overlapper hinanden

På den underliggende ligger der en textbox jeg ønsker skal have focus
(textbox.setfocus)
Dvs når der tastes første gang bliver det i textboxen selvom den er underliggende

Har i en løsning
Avatar billede Gustav Ekspert
18. august 2023 - 11:32 #1
Du kan måske bruge OnKeyPress hændelsen på den aktive formular til at gøre den anden formular aktiv og derefter flytte fokus til tekstboksen.

Men det lyder som noget, der burde designes helt anderledes ...
Avatar billede per2edb Ekspert
18. august 2023 - 11:49 #2
Desværre nej da jeg ikke ønsker at taste i den aktive (Den er kun med for syns skyld)

Ja det kunne let løses ved en designændring - men det er et fast layout så det kan ikke lade sig gøre
Avatar billede Gustav Ekspert
18. august 2023 - 12:57 #3
Du kan kun indtaste i den aktive formular, så noget må laves om.
Avatar billede Gustav Ekspert
18. august 2023 - 19:07 #4
Du kunne lade den første formular være en popup-formular, men uden at være en dialog-formular.