Avatar billede sy Nybegynder
30. august 2001 - 18:50 Der er 8 kommentarer og
4 løsninger

dos og win 2K

Jeg har lidt et problem jeg har fået virusen Trojan... et eller andet og den ligger som explorer.exe på C: drevet jeg skal have den slettet og det kan jeg ikke  fra windows og skal derfor prøve fra dos kan man på nogen måde gå ind i dos uden at åbne windows først
Avatar billede steen_hansen Forsker
30. august 2001 - 18:54 #1
Du trykker [F8] for Advanced setting under opstart. Herfra kan du komme ind og slette filen.

Surt  show :o(
Avatar billede the_email Nybegynder
30. august 2001 - 18:55 #2
Hvis du kører  Fat-filsystem kan du boote den med en diskette fra Win95, 98, 98SE og ME og så skrive del explorer.exe i det bibliotek den ligger.

TheEmail.
Avatar billede sy Nybegynder
30. august 2001 - 19:03 #3
ok hvis jeg er i avanceret indstillinger (Dansk)
hvad skal jeg så gå ind i jeg har lige fået indstaleret win 2k så i må lige hjælpe mig kender det ikke så godt
Avatar billede handmade Nybegynder
30. august 2001 - 19:44 #4
Sometimes in Win2K you may need a DOS bootable diskette to flash your BIOS, or if your Win2K partition is formatted as FAT32, to gain access to a command prompt. Normally you would have to go to a 3rd party website to get such a boot floppy or find a Win9x PC to create one; now with this tip you won\'t have to.

Open a DOS prompt and change directories (CD) to the x:\\Valueadd\\3rdparty\\CA_Antiv folder, where x: is your CDROM drive.

Insert a floppy diskette and type makedisk.bat. This will create a Win95/DOS7 boot diskette for running a virus scan in DOS. This will allow you access to FAT32 Win2k partitions from a command prompt! You can edit the autoexec.bat and config.sys and remove everything in both files or preferably, just press Shift+F5 (or just F5 to be prompted through the startup files) when you see the \"Verifying DMI Pool Data\" message which will bypass running anything in the autoexec.bat/config.sys. This is what you would do if flashing a BIOS.

Note: The virus definitions that come with this boot diskette are pretty old but you can get the exact same contents of the CA_Antiv folder by going to:

http://support.cai.com/Download/avboot2k.html

and getting the latest avboot_e.zip file which contains the same contents of the CA_Antiv folder so if you need to do a virus scan from DOS mode, you will always have update virus definitions.

Avatar billede keho Nybegynder
30. august 2001 - 19:48 #5
En mulighed var vel at installere et anti-virus program, det burde så fjerne virus\'en.
ellers - - -
hvis du er inde i windows så prøv at åbne DOS-prompt og se om du kan gøre det derfra. en anden mulighed er at boote på en DOS disk1, afbryde installering og så fra A:/ slette filen på c:

Kenneth Holmager
http://www.holmager.com
Avatar billede handmade Nybegynder
30. august 2001 - 19:52 #6
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. august 2001 - 20:16 #7
keho> Hvor finder man en DOS prompt i win2k ;o)
Avatar billede onk Nybegynder
31. august 2001 - 11:46 #8
Du skal fjerne windows filbeskyttelse i regedit.
Avatar billede the_email Nybegynder
01. september 2001 - 08:40 #9
Hvus du lige har  fået det installeret kan du bare formaterre dit C-drev og så lægge det på igen???
Avatar billede sy Nybegynder
03. september 2001 - 17:15 #10
jeg har taget the email´s råd og re-installeret så nu er det ordnet men jeg vil takke jer alle sammen da jeg selv kom frem til den kon klusion før jeg fik jere svar har jeg derfor besluttet at alle der har svaret får lige mange point af det antal jeg udlovede mange tak for svarne allesammen

SY
Avatar billede the_email Nybegynder
03. september 2001 - 18:03 #11
selv tak :O), og for point
Avatar billede keho Nybegynder
03. september 2001 - 18:15 #12
retaxes> start-kør-skriv cmd og tryk enter
det er ikke \"rigtig\" dos, men det samme som under NT så er det en såkaldt NTVDM NT virtuel dos machine altså en form for dos-sandkasse under NT