Avatar billede beta Nybegynder
29. august 2001 - 22:23 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

CDex og Plextor (MP3)

Er der en som har kendskab til at der skulle være problemer med at få et Plextor drev til at virke ordeligt med MP3 pakkeprogrammet \"CDex\" (fundet via. jubii\'s link) ?

ASPI drivere er inst. i W98, men uden held. Når der læses fra IDE brænderen køre det udemærket.

www.cdex.n3.net

Er der et alternativ til dette program, som også bruger \"LAME\" ?
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
29. august 2001 - 23:31 #1
Musicmatch kan klart anbefales, men er ik sikker på at det bruger LAME som motor, men det er et MEGET stabilt program, og du kan nok ik høre så meget forskel på om du bruge det ene eller andet program til rippe dine cd\'er med, hvis det ellers er det du mener med dit spørgsmål....
Avatar billede action Nybegynder
29. august 2001 - 23:35 #2
Hvorfor bruger du ikke bare et brænderprogram der selv laver om til wave?
Avatar billede beta Nybegynder
30. august 2001 - 10:56 #3
action> til wave ?! det er mp3 filer programmet pakker til.
Avatar billede beta Nybegynder
30. august 2001 - 10:58 #4
the_party_dog> Jeg har nu brugt CDex nogle gange, og det ser ud til at være et fint program, det har mulighed for at pakke \"on the fly\" altså direkte fra cd\'en, men er der nogle ulemper i det ? Her tænker jeg på om man vil kunne komme uf for at lyden måske kunne hakke ?
Avatar billede action Nybegynder
30. august 2001 - 11:01 #5
Vil det sige du skal have lavet filer om til mp3? -Så er jeg med!
jeg har også et program ved navn Tunespark....det kan også lave Wma filer om til mp3.
Avatar billede beta Nybegynder
30. august 2001 - 11:08 #6
action> ja...det er ligesom det der er meningen med et MP3 pakkeprogram... fra audio(wave) til mp3.

Men nu er jeg itvivl om hvad man skal bruge, for nu kan man også pakke i MP3 PRO format..!

www.comon.dk/20/view.asp?ID=9273
Avatar billede action Nybegynder
30. august 2001 - 11:12 #7
Ja undskyld, det tænkte jeg ikke lige på.
-Jeg pakker nemlig aldrig fra wave til mp3, men omvendt.

Hmm, det lyder godtnok meget smart det der mp3pro format der, men det er jo ligesom Microsofts wma...jeg holder mig til det ganske almindelige mp3 indtil man hører far andre at det er iorden
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
30. august 2001 - 12:44 #8
Hør her, musicmatch kan rippe en plade, og pakker med det samme ned til mp3 filer, du vælger selv din bitrate, 128, 192, det hele kan du vælge....

Programmet er shareware, men du kan hente en crack på nettet, så det bliver fuldversion. Hvis du kender en som har installations filen til musicmatch 5.0, så skal du tage dem, for det er klart den bedste de har lavet, i shareware tilstand kan du vælge ALLE formater i mp3....

Skriv hvis der er mere du gerne vil vide om mp3...

www.musicmatch.com
Avatar billede beta Nybegynder
30. august 2001 - 19:08 #9
party dog> Præsis dette kan CDex, altså pakke direkte fra cd\'en (on the fly), og det er freeware.

action> det lyder ikke just til at du er hardcore mp3 pakker..
Avatar billede action Nybegynder
30. august 2001 - 19:10 #10
beta>> Det har jeg sgu heller aldrig påstået..prøver bare at hjælpe, men så må du da meget undskylde!
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
30. august 2001 - 20:24 #11
Så gå over til musicmatch, det tager alle cd-drev, og virker PERFEKT, jeg kan ik sige det nok, brug det program, men selvfølgelig, hvis du har gode erfaringer med CDex, skal du bruge det, men jeg kan ik hjælpe dig med Cdex, men jeg lover dig, at musicmatch tager alle plextor, har nemlig selv 3 cd-rom drev....

Håber jeg har kunnet være til hjælp, men ellers kan jeg ik gøre mere.... Sorry..
Avatar billede beta Nybegynder
30. august 2001 - 21:21 #12
Takker for svaret, jeg tror bare at jeg bruger min Teac brænder som læser og så CDex som pakke program, det er klart smartere end end AudioCatalyst, bla. kan jeg nu blot smide en cd i drevet (når jeg har fået tekster på først selvfølgelig) og så bare trykke på F9, så pakker den på c: drevet, derved behøver jeg ikke ha\' skærmen tændt. Det synes jeg er kanon smart, da jeg pakker en hel del cd\'er pr. gang.
Avatar billede the_party_dog Nybegynder
30. august 2001 - 21:58 #13
ok, men hvis du en dag vil prøve noget nyt, så tag musicmatch, for det er mere end kun en ripper, det kan ALT, det er winamp, CDex, og Audiocatalyst, i et program, og jeg bruger ik andet til at afspille, og rippe med.

Held og lyk, du kan se om der er kommet ny firmware til dit plextor drev, det kunne hjælpe...

Hvem giver du points til?