Avatar billede Temco Professor
19. april 2021 - 00:19 Der er 37 kommentarer og
1 løsning

Mapper forsvundet fra Skrivebordet!

Jeg havde tre mapper med Word-dokumenter liggende på Skrivebordet. Har netop startet computeren op - og opdager de er væk! Det må bare ikke ske. Kan da ikke være rigtigt. Hvad ker der sket?
Avatar billede Temco Professor
19. april 2021 - 01:18 #1
Jeg er bare nødt til at have dem tilbage.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. april 2021 - 06:38 #2
Kan du have aktiveret tablet tilstand? Prøv at trykke på den lille info skærm og æde om den er aktiv.
Lan du være logget på med en forkert bruger profil.?
Avatar billede Poko1 Ekspert
19. april 2021 - 06:49 #3
Vælg denne pc og i søgefeldtet skriv Doc. Tryk på enter
Finder du et genkendeligt Dokument Højreklik og vælg
Åben  Filplacering eller Egenskaber. Her kan du se hvor de er placeret!
https://ibb.co/mF2bWR0
Avatar billede Temco Professor
19. april 2021 - 14:11 #4
"Den lille info skærm". Mener du Handlingscenteret som man åbner ved at trykke på taleboble-ikonet nederst i højre hjørne? Der er ingen meddelelser.

Jeg har kun en profil i Windows.
Avatar billede Temco Professor
19. april 2021 - 14:12 #5
#3 Den finder 6.714 dokumenter. Så der går lige lidt... :/
Avatar billede Poko1 Ekspert
19. april 2021 - 14:18 #6
Hvis du ikke har brugt oprydning så kig også i papirkurven og vælg gendan hvis de ved en fejl er havnet der!
https://ibb.co/bHCv4V2
Avatar billede Temco Professor
19. april 2021 - 14:19 #7
Var alligevel hurtigt overset. Det meste var ikke Word dokumenter. De er der ikke. :(
Avatar billede Temco Professor
19. april 2021 - 14:21 #8
Papirkurven er tom.
Avatar billede Rune1983 Ekspert
19. april 2021 - 14:24 #9
Har du office 365 med One Drive? ... kunne det tænkes de ligger der som backup?
Avatar billede Temco Professor
19. april 2021 - 14:24 #10
Har fået det forfærdelige søgeresultat på Google.

https://www.google.com/search?q=mapper+forsvundet+fra+skrivebord&oq=mapper+forsvundet+fra+skrivebord&aqs=edge..69i57j69i61j69i60j69i61.8558j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Er der Microsoft der er skyld i det? Det er i så fald det rene vanvid . "Opdater din computer og mist dine dokumenter"...
Avatar billede Temco Professor
19. april 2021 - 14:25 #11
Desværre nej. Min OneDrive er ikke aktiv. Har alligevel lige kigget. Den er tom.
Avatar billede Temco Professor
19. april 2021 - 14:32 #12
De må jo være et sted .
Avatar billede Poko1 Ekspert
19. april 2021 - 14:32 #13
Har du opdateret Windows for nylig ? så kig i stifinder og se om du har en mappe med navn Windows Old!
Avatar billede Rune1983 Ekspert
19. april 2021 - 14:35 #14
Tror vi er ude lidt gætterrier nu. :-)
Men tag lige og kontrollere om mappen ikke er blevet gjort usynlig?
Avatar billede Temco Professor
19. april 2021 - 14:41 #15
#13 Skal den ligge i C > Windows? Kan ikke finde den.
Avatar billede Temco Professor
19. april 2021 - 14:43 #16
Forstår ikke denne sti "Windows. old folder > Users folder > your username". Det lyder omvendt?
Avatar billede Temco Professor
19. april 2021 - 14:52 #17
#14 Mener du "Vis skjulte filer og mapper", så har jeg prøvet det. (Der er ikke tale om en men tre mapper.)
Avatar billede Poko1 Ekspert
19. april 2021 - 14:53 #18
Når du åbner C: Drevet ser du
https://ibb.co/QKSddPL
Ved siden af Windows mappen er der her en der hedder Windows Old?
Åben den og her brugere dit navn skrivebord er de her?
Dette gælder kun ny opdatering.
Avatar billede Temco Professor
19. april 2021 - 14:56 #19
Kan se de seneste opdateringer (2 styk) er foretaget den 15. 04. Men der er ingen Old mappe.
Avatar billede Poko1 Ekspert
19. april 2021 - 15:16 #20
I Denne pc under søg må du kun skrive Doc. og trykke på Enter så burde der kun komme Dokumenter.
https://ibb.co/br043Rh
Avatar billede Temco Professor
19. april 2021 - 15:22 #21
Det var det jeg prøvede i #3.
Avatar billede Temco Professor
19. april 2021 - 15:25 #22
Det var det jeg prøvede i #3.

De er der ikke.
Avatar billede Poko1 Ekspert
19. april 2021 - 15:32 #23
Så er de tabte.
Avatar billede Temco Professor
19. april 2021 - 15:37 #24
Ja. vidste det.

Burde have backup af mapperne. Det troede jeg også jeg havde. Men kan ikke finde den. Så det har jeg af en eller anden grund åbenbart ikke. Hvorfor, aner jeg ikke. Ved med sikkerhed jeg har haft.

Jeg burde slet ikke have brug for en backup. Man drømmer ikke om en opdatering af Windows kan slette dokumenter. Det er virkelig virkelig råddent!

Nu har jeg ikke længere dokumenterne. Og dermed nogle problemer jeg ikke kan løse og som har store konsekvenser. Fucking ”tak”, lede Microsoft!
Avatar billede Temco Professor
19. april 2021 - 15:52 #25
Forsøgte for øvrigt i nat med Systemgendannelse. Ved ikke om det giver mening i forhold til mistede dokumenter, men besluttede at prøve.
Men Systemgendannelse fungere heller ikke. Den stod og snurrede på "gendanner registreringsdatabasen" i over en time, hvorefter jeg fik en fejl meddelelse. Dernæst ville den gøre et eller andet jeg ikke husker og genstarte, fik jeg at vide. Men i stedet gik computeren ud. Det skete to gange. Tredje gang tog et reparations program -  "Forsøger at reparere Windows" - over. Aner ikke om det er noget der er indbygget i Windows eller noget der er lagt ind af dem jeg har købt computeren hos.
Avatar billede f-arn Guru
19. april 2021 - 15:54 #26
Hvis du er heldig har Windows måske nogle gamle backups liggende ->

Hent https://www.bleepingcomputer.com/download/shadowexplorer/ og se om den kan finde noget 🙂
Avatar billede Temco Professor
19. april 2021 - 15:54 #27
Det er alt sammen ligegyldigt nu.
Avatar billede Poko1 Ekspert
19. april 2021 - 15:57 #28
Windows Old ligger her.
Men igen hvis du rydder op med Windows eget værktøj så forsvinder den!
https://ibb.co/J39dP1P
Avatar billede Temco Professor
19. april 2021 - 16:15 #29
Jeg ryder aldrig op med Windows eget værktøj. Bruger CCleaner. Men sidst jeg gjorde det, var før opdateringerne.
Det kan i øvrigt ikke være sket i forbindelse med opdateringerne før dem. De ligger tilbage i marts. Så længe har mapperne ikke været væk. Så det ér sket i forbindelse med dem for fire dage siden.

Har kigge igen. Old er der ikke.
Har kun dette: https://i.postimg.cc/CxZYBTBX/Udklip.png
Avatar billede f-arn Guru
19. april 2021 - 16:21 #30
Prøv lige med den Shadowexplorer jeg henviser til i #26
Avatar billede Temco Professor
19. april 2021 - 16:23 #31
Sorry, den overså jeg.
Avatar billede Temco Professor
19. april 2021 - 16:29 #32
Jeg er ikke god til den slags programmer. Havde et lignende installeret i går som jeg opgav at finde ud af. Er på den igen. Programmet er åbnet. Hvad gør jeg så?
Avatar billede Temco Professor
19. april 2021 - 16:31 #33
Avatar billede f-arn Guru
19. april 2021 - 16:39 #34
Vælg C -> users -> dit brugernavn -> Skrivebord og C -> users -> public -> Skrivebord. Det er nok mest sandsynligt de er der 🙂
Avatar billede Temco Professor
19. april 2021 - 16:43 #35
Det er de desværre ikke.
Der er kun en fil (desktop.ini).
Avatar billede f-arn Guru
19. april 2021 - 16:58 #36
Er du sikker på du er kommet ud under brugere, for den fil mener jeg ikke bør ligge der?
Avatar billede f-arn Guru
19. april 2021 - 17:08 #37
Beklager, det skal den nu alligevel... Det var mig der rodede rundt i tingene ☹️
Avatar billede Temco Professor
30. april 2021 - 14:56 #38
-