Avatar billede landsbytossen Nybegynder
29. august 2001 - 14:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Error: Cannot open AVI (med FileName fra Animate Control)

Fåes ved control animate1, hvor der i FileName dialogen vælges en avi. Ved nogen hvorfor avi\'en ikke kan åbnes i designtime. AVI\'en fejler ikke noget...JL
Avatar billede lectoc Nybegynder
29. august 2001 - 15:26 #1
Jeg har en TAnimate komponent, hvor jeg har valgt en fil på design-time. Det giver ikke mig problemer...

Dog kan jeg ikke se opstarts-billedet fra avi\'en når jeg åbner formen i designeren - først hvis jeg går ind og sætter FileName property\'en igen.

Kan det være, at der er forskellige avi\'format versioner?? Prøv med en anden avi.

/Torben.
Avatar billede easysoft_studios Nybegynder
31. august 2001 - 19:53 #2
det har noget at gøre med om der er tale om en komprimeret AVI eller ej. Størrelsen spiller også en rolle. (ligesom bitmaps, bliver hele filmen lagt ind i programmet). Prøv derfor at gøre det til en resource fil, og prøv den vej.
Avatar billede dl Nybegynder
01. september 2001 - 21:38 #3
Du kan også afspille avi-filen med mediaplayer!!
Der skulle være eksemper på det i Delphi.
Avatar billede landsbytossen Nybegynder
03. september 2001 - 08:41 #4
Det lyder ok, kender nogen et eksempel på hvordan man placerer en AVI i en resource fil (er det en dll eller res fil?)
Avatar billede stoney Nybegynder
03. september 2001 - 14:33 #5
Avatar billede landsbytossen Nybegynder
03. september 2001 - 15:24 #6
Det sted kendte jeg ikke, takker :-) JL