Avatar billede Jørn Thomsen Praktikant
23. august 2020 - 16:20 Der er 4 kommentarer

Outlook 2007 efter opdatering af Windows 10

Torsdag den 20. august 2020 lavede jeg en af de mange opdateringer i styresystemet, som Microsoft beder om automatisk.

Efterfølgende da jeg åbnede Outlook 2007 skulle jeg genetablere forbindelsen til mailudbyderen (Kabelplus) med nye konti m.m. Jeg kan ikke finde mails, private mapper, kalenderdata o.s.v.
Jeg bruger IMAP protokollen, og kan selvfølgeligt få mails fra min indbakke hos mailudbyderen, men hvad med mine private mapper?
Er der nogen der har oplevet dette og har en løsning?
Venlig hilsen
Jørn Thomsen
Avatar billede INK Ekspert
23. august 2020 - 17:25 #1
Jeg har ikke nogen direkte erfaring med problemet, men det tyder på Outlook har mistet forbindelsen til den x.pst fil, der indeholder mailopsætning og dine lokale mapper.
I nyere udgaver ligger denne fil i dokumenter under outlook, men i ældre udgaver gemmes den under brugere/dit navn/app data/ local/Microsoft/outlook (efter hukommelsen). App data er normalt skjult, så i stifinder skal du under vis sætte hak for at få vist skjulte filer.
Håber dette kan lede dig på sporet til nogen måske kommer med den helt korrekte løsning?
Avatar billede INK Ekspert
23. august 2020 - 17:26 #2
Når du har fundet filen, skal du åbne den fra Outlook.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. august 2020 - 17:37 #3
Er det forsøgt at fjerne de opdateringer igen. Er det den store opdatering der kom her i foråret du har lagt ind? Hvis det er kan den fortrydes i 10 dage fra den er lagt ind.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. august 2020 - 17:38 #4
Eller måske mappeindholdet kan tages ud af Windows.old