Avatar billede guldbajer Nybegynder
28. august 2001 - 23:41 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

TV kort

Jeg har store problemer med det tv-kort som jeg har købt på anbefaling herfra...
http://www.eksperten.dk/spm/101519
Der er ingen konflikter eller problemer at se, før jeg forsøger at bruge kortet til at se tv på, så fryser computeren og der sker intet (før jeg slukker for strømmen)
Kortet skal køre under win 2000 og det er kompatibelt.
Hvordan griber jeg det bedst an?
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
28. august 2001 - 23:42 #1
Hvis producenten siger det virker under windows 2000 vil det vel sige at de ved hvordan, altså kan de vel give dig den suport?
Avatar billede guldbajer Nybegynder
28. august 2001 - 23:42 #2
Det skal bare køre nu - derfor de mange point :)
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
28. august 2001 - 23:42 #3
Og så sæt lige pointtallet lidt ned!
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
28. august 2001 - 23:43 #4
Points er ikke et symbol på hvor vigtigt problemet er for di, men sværhedsgraden i forbindelse med løsningen af spørgsmålet!
Avatar billede jasber Nybegynder
28. august 2001 - 23:46 #5
guldbajer>> Hvilket skærmkort bruger du?
Avatar billede guldbajer Nybegynder
28. august 2001 - 23:50 #6
ok, hvordan sætter jeg det ned??
Avatar billede guldbajer Nybegynder
28. august 2001 - 23:50 #7
JEg bruger et GF2 MX 400
Avatar billede jasber Nybegynder
28. august 2001 - 23:51 #8
thoeger_poertner>> det har da alt at gøre med hvor vigtigt det er for folk.
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. august 2001 - 23:54 #9
Prøv i første omgang at hente nogle drivere til det.
Hvad hedder kortet?
Avatar billede jasber Nybegynder
28. august 2001 - 23:54 #10
Ok... jeg har hørt fra en ven at han havde problemer med sit Hauppauge kort (godt nok en anden model end mit) og hans Asus GeForce kort. Problemet blev løst ved at opdatere til Detonator3 12.41 driverne eller nyere.

Hvilke drivere kører du med?
Avatar billede guldbajer Nybegynder
28. august 2001 - 23:58 #11
Ikke de nyeste, tror jeg nok...
Avatar billede jasber Nybegynder
29. august 2001 - 00:02 #12
Ok. I dit sted ville jeg forsøge mig med at opgradere driverne til skærmkortet.
Avatar billede guldbajer Nybegynder
29. august 2001 - 00:03 #13
retaxes>> Hauppauge WinTV TTV/Radio - og jeg har førsøgt de nyeste drivere til tv kortet :)
Avatar billede jasber Nybegynder
29. august 2001 - 00:05 #14
Du kan hente ver. 12.41 af reference driverne fra Nvidia her:
http://www.reactorcritical.com/files/NVidia/12.41-W2K.exe
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. august 2001 - 00:14 #15
guldbajer> Jeg var lige optaget andetsted, men det ser ud til at hjælpen er kommet i en link til Detonator drivere.
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. august 2001 - 00:16 #16
Jeg kan dog godt komme med min kæphest, de har altid de nyeste drivere:

http://www.guru3d.com/download/

De har også mange andre gode ting!
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. august 2001 - 00:17 #17
Jeg har prøvet 12.41, lige nu bruger jeg 12.90 der er konverteret til et SoftQuadro driver, det fungerer fint!
Avatar billede makse Nybegynder
29. august 2001 - 00:33 #18
Normalt skal man genstarte for aktivere TV-Out i Windows 2000.
Jeg ved ikke om det er rettet i Service Pack 2. (Har du denne?)

Men ellers kan du hente en Reg. fix til det på http://www.geforcefaq.com/files/tvoutw2k.reg

Følgende er fra www.geforcefaq.com

My TV card has problems with the GeForce. How can I fix them?
Try installing the latest reference drivers. The 5.22+ drivers fix many problems with TV cards and may make the steps below unnecessary.

The following instructions were provided by Bill Ball from Creative Labs, who got them from NVIDIA:

Open the Display properties.

Go to Settings, Advanced, GeForce/TNT/TNT2/TNT2Ultra, Additional Properties, Overlay Color Control.

You can make adjustments or just hit the Default button and hit OK.

Close the Display properties.

The point of this seemingly useless maneuver is that it creates a registry key that you will need IF you have not opened the Overlay Color Control sheet before. If you have, then just skip the above step.

Run Regedit and locate this key:
HKEY_LOCAL_MACHINE\\System\\CurrentControlSet\\Services\\Class\\Display\\000#\\NVIDIA\\DirectDraw

Note: You may have several display entries numbered successively. Usually the last one is the active one, but if you have several that refer to other graphics cards no longer installed, you may want to delete them or run any uninstall for those cards. If you have several referring to your current card and can\'t figure out which is active, you may want to reboot into Safe Mode, go into Device Manager and remove ALL display driver entries and reboot to reinstall the drivers once.

In the active DirectDraw key create a new DWORD entry called \'VideoBusMasterMode\' and give it a value of 1.

Close regedit and reboot

Try the TV card application. NVIDIA says this fixes the ATI TV Wonder and they believe it will fix the Hauppauge and other cards.

If not, run regedit again and look for this entry:
HKEY_LOCAL_MACHINE\\System\\CurrentControlSet\\Services\\Class\\Display\\000#\\NVIDIA\\DirectDraw\\OverlayMode

Change the value for OverlayMode from 0 through 5, restarting and testing the TV application each time.

If this does not help, and you have a card based on the Brooktree BT848 chipset, you can disable Overlay mode until a fix is found by going into the following registry key:
HKEY_CLASSES_ROOT\\bt848\\Force Primary
and changing the default value from 0 to 1.

Finally, if all else fails, try loading two copies of your TV card application. The second instance of the application may not show the problem. This may be the only way to fix the problem in Windows 2000.

Jaja, den var måske lidt lang, men aktuel.
Avatar billede guldbajer Nybegynder
29. august 2001 - 00:41 #19
Har nu forsøgt den nye detonator uden held. Det virkede ikke.
Avatar billede guldbajer Nybegynder
29. august 2001 - 00:54 #21
makse>> Har installeret sp2, men jeg synes ikke jeg kan finde ud af at søge / finde det som teksten beskriver.
Avatar billede guldbajer Nybegynder
29. august 2001 - 01:05 #22
Fik et problem under vejs da jeg forsøgte at starte programmet op:
*** STOP: 0x000000D1 (0x0000000C,0x000000FF,0x00000000,0x0000000C)
Driver IRQL not less or equal
Starter lagring af den fysiske hukommelse
Gemmer den fysiske hukommelse på disk: XX

Hvor xx er en optælling til 100
Under den efterfølgende genstart var der problemer med at detecte min secondary master (hard disk på ide controlleren)
Avatar billede makse Nybegynder
29. august 2001 - 01:09 #23
Kig under HKEY_LOCAL_MACHINE\\System\\CurrentControlSet\\Services\\Class
Find den der starter med {4D36E968-E325-???????} under den har du så 0000 eller 0001 osv.

Eller så prøv at lave en søgning i Reg.basen på \'VideoBusMasterMode\'

Hvilket program. Regedit?
Avatar billede guldbajer Nybegynder
29. august 2001 - 01:16 #24
Kan du uddybe hvor og hvordan jeg skal lede...
Det virker ikke rigtigt for mig.
Avatar billede makse Nybegynder
29. august 2001 - 01:22 #25
Yup.
Tryk Start - Kør > Regedit.
Gå ned til HKEY_LOCAL_MACHINE\\System\\CurrentControlSet\\Services\\Class\\{4D36E968-E325-???????}
Under det punkt har du så 0000 eller 0001 osv. I en af dem, normalt den med højest tal, står der \'DriverDesc\' \'REG_SZ\' \'NVIDIA\' Det er den vi skal havde fat i.

Find det punkt der hedder \'VideoBusMasterMode\' D-klik på det og ret værdien til \'1\'

Så lukker du bare og genstarter.
Avatar billede makse Nybegynder
29. august 2001 - 01:23 #26
Ellers så tryk CTRL-F og søg efter \'VideoBusMasterMode\'
Avatar billede guldbajer Nybegynder
29. august 2001 - 01:34 #27
Jeg har prøvet begge dele.
- Ved at søge på VideoBusMasterMode var der ikke noget resultat.
- i strengen der starter HKEY.....\\Class er der et ekstra bibliotek under for min skanner. Desuden er der en ab-ikon hvor der står følgende ud for:
(standard)            REG_SZ              (Værdien af dette felt er ikke defineret)
Hvad en det så er...
Avatar billede guldbajer Nybegynder
29. august 2001 - 01:44 #28
Sorry...
Til sdst skulle der have stået:
(værdien er ikke defineret)
Avatar billede guldbajer Nybegynder
29. august 2001 - 02:38 #29
Makse du er min helt igen...
Avatar billede makse Nybegynder
29. august 2001 - 09:06 #30
Hvor fandt du den så?

Godt at du fik det til at køre. Takker for point. :)