Avatar billede phm1970 Mester
17. juni 2020 - 13:47 Der er 7 kommentarer

Køling af Apple Thunderbolt skærm

Er der nogen der har en god ide til hvordan jeg kan køle sådan en fætter ned... dels står den i et lokale som til tider bliver ret lunt, men alle disse videomøder for tiden gør den brandvarm endda så varm at den lukker ned....

Håber er er nogen kreativt tænkende mennesker ?
Avatar billede thomas_bk Ekspert
17. juni 2020 - 14:00 #1
Er det virkeligt nødvendigt med køling? er det ikke blot en "almindelig" skærm.
Det eneste jeg kan forestille mig at sætte en almindelig blæser op ved siden af den.
Avatar billede phm1970 Mester
17. juni 2020 - 14:39 #2
altså skærmen bliver så varm at den lukker ned... ikke særlig hensigtsmæssigt under videomøder ... skærmen har jo også webcam'et indbygget .....
Avatar billede thomas_bk Ekspert
17. juni 2020 - 15:05 #3
Hvad siger manualen omkring 'operations temperatur'.
Det lyder da nærmest som en reklamationssag at den ikke kan fungerer på vores breddegrader.
Avatar billede phm1970 Mester
17. juni 2020 - 15:24 #4
hehe det var så også derfor de stoppede med at lave dem tilbage i 2016 :)

men skærmen er fuld funktionsdygtig 95% tiden og derfor ingen grund til at skille sig af med den....

ender nok med at hænge isposer omkring den :)
Avatar billede kurt54 Ekspert
17. juni 2020 - 15:26 #5
jeg kiggede på en tilfældig skærm af den type 10 - 35 grader Celsius som operations temperatur - og så er der nok en margen oveni. - så er vi langt over den anbefalede temperatur for kontorarbejdspladser.  Men en venlitator der giver luftbevægelse er nok bedste forslag - udover at sænke temperaturen i lokalet.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
17. juni 2020 - 23:28 #6
Der skulle gerne sidde en blæser i nederst i venstre side af skærmen.

Kører den?

Hvis ikke, så har du problemet.
Avatar billede phm1970 Mester
18. juni 2020 - 11:23 #7
Ah ja det må jeg lige se om den gør, kunne være nice hvis jeg "bare" kunne få den skiftet og problemet var løst :)