Avatar billede FadeSD Praktikant
12. april 2020 - 01:31 Der er 9 kommentarer

Computer Genstarter af sig selv

God Aften Jeg står og klør mig lidt på hovedet da jeg har her over det sidste år har haft problemer med min computer

Det startede ca for et År siden med at min computer ville genstarte af sig selv på helt randomme tidpunkter og dage når jeg sidder og spiller computer

Den måde computerne genstarter af sig selv på er som om Strøm Stikket er blevet revet ud. Skærmen bliver sort ingen lyde eller error's popper frem. Også tænder computerne igen som om intet er sket også kan jeg måske bruge computerne resten af dagen uden det ville ske igen

Det er sket ca 7 gange på et år

Da det først startede prøved jeg under CMD at dnscache flush og de ting for havde læst at det måske var det der skabte problemet

Så var der ingen genstart i nogen uger 4-7. Hvor efter det gjorde det igen hvor igen dnscache flush. så gik der et halvt år hvor det skete igen hvor jeg kontakted min nabo som har mere forstand på computere end jeg selv har hvor vi fomateret min SSD (hvor mit windows er på) Og Geninstalleret windows 10 og updated det hvor så der ikke skete noget før en uge efter hvor den gjorde det igen hvor jeg skrabte nogen penge sammen til at købe nye dele efter jeg har søgt alle steder med hvad der kan være problemet

så købte ny PSU ny GPU og nye RAM

Computer Spec

Gamle
Bundkort Asus Tuf Z370-Plus gaming
PSU Corsair 650 RMx Series 80+ Gold Certified
GPU MSI Geforce GTX 1080 Strix
RAM HyperX DDR4-2400Mhz
SSD 240GB fra Kingston
HDD WD Red (2012) 2TB

Nye Spec
Bundkort Asus Tuf Z370-Plus gaming
PSU Corsair RM750x 80+ Gold Certified
GPU Asus Geforce RTX 2080 Super
RAM Corsair Vengeance LPX DDR4-3600Mhz
SSD 240GB fra Kingston
HDD WD Red (2012) 2TB

Plus 2 nye Front fans 140mm fra Artics (havde ingen intake fans)

men her idag omkring 20:30 tiden genstartede den igen og ved ikke helt hvad jeg skal gøre af mig selv og ved ikke hvad jeg skal prøve ihåb på at løse problemet

Nogen af jer som har idér
Avatar billede Jan Seniormester
12. april 2020 - 07:05 #1
ja, hvordan ser det ud med varmen ?

jeg ville faktisk, pga du har købt nye dele, ringe til el selskabet, om de kan finde ud af om du har klumper i strømmen.

eller også har du været uheldig, og haft 2 dårlige strømforsyninger i streg
Avatar billede 220661 Ekspert
12. april 2020 - 07:05 #2
Og det kan ikke være opdateringer der skal installeres på Windows der kan være skyld i det?
Man kan i indstillingerne for opdateringer vælge hvornår de skal installeres.
Kører pc næsten 24/7 skal det jo ske på et eller andet tidspunkt.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. april 2020 - 07:07 #3
Formoder temperaturer på pc er i orden ikke?
De kan også være skyld i genstarter hvis den kører varm.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. april 2020 - 07:09 #4
Nå ok. Du skriver "som om stikket var revet ud"
Det lyder ikke som Windows Update men nærmere varme eller anden hardwarefejl.
Avatar billede hjolsen Ekspert
12. april 2020 - 07:29 #5
Prøv noget så simpelt som en anden stik kontakt / vende stik (hvis den er uden jord)
Skifte datakabler til harddiske !
Avatar billede FadeSD Praktikant
14. april 2020 - 13:31 #6
Undskyld for et langsomt svar

Temp's ligger på 35C når jeg bare er på facebook yt etc

Under spil 50-65 efter hvad spil

Det højest det har vært oppe på er 75C
og den dag den genstartede var der windows updates ved ikke om det bare var det

Har ikke mulighed for at prøve at skifte stik da jeg kun har en stik dåse som har nok stiks til mine ting
Avatar billede 220661 Ekspert
14. april 2020 - 15:47 #7
Windows update genstart fungerer ikke som når men trækker stikket ud. Her lukkes pc ned normalt
Avatar billede FadeSD Praktikant
03. maj 2020 - 17:23 #8
Har lige prøvet at nulstille min computer så alt er blevet fjenet til hvis det er en virus eller en fil etc
Avatar billede FadeSD Praktikant
04. maj 2020 - 19:36 #9
Har nulstillet min computer og fået updated min BIOS havde en 3 år gammel BIOS