Avatar billede ErikHg Ekspert
29. marts 2020 - 10:54 Der er 1 kommentar

Svagt baggrundslys i Sony fjernbetjening RM-TP501E

Jeg har en Sony fjernbetjening model RM-TP501E, til betjening af min Sony TA-E9000ES kontrolforstærker.
Problemet er at man næsten intet kan se på fjernbetjeningens skærm. Jeg mener engang, at have set at man kan skifte en komponent, således at baggrundslyset bliver kraftigere. Det er vist nok et velkendt problem på denne model. Jeg har søgt på nettet men kan ikke rigtig finde noget om emnet.
Håber at nogen kan komme med et tip.
På forhånd tak

Mvh.
ErikHg
Avatar billede milter Ekspert
29. marts 2020 - 17:24 #1
Jeg har fundet det her, men det har du måske selv set:

http://www.agoraquest.com/forums/viewtopic.php?t=11826

Som de skriver på siden, så erkendte Sony tilsyneladende problemet med det lyssvage display og erstattede RM-TP501 og RM-TP501E med bedre versioner. Spørgsmålet er så, om de nyere modeller passer 100% til din E9000ES, og om du overhovedet kan finde en sådan på f.eks. eBay eller andre steder.