Avatar billede Nina Gotthardt Juniormester
05. december 2019 - 14:02 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvilken type cd til indspilning af sange? CD rom, CD RW eller CD R?

Hej,
Jeg har optaget mine egne sange og vil lægge dem over på cd'er. Spørgsmålet er bare om jeg skal bruge CD rom, CD RW eller CD R? Kan ikke lige finde ud af det ved hjælp af mine google-søgninger, så nu prøver jeg her...
De skal naturligvis kunne spilles i en normal cd-afspiller, og også gerne på computer.
Mvh Nina
Avatar billede ejvindh Ekspert
05. december 2019 - 14:04 #1
I dag vil det nok være ligemeget. CDrom er en samlebetegnelse for de to andre. Rigtig gamle cd-afspillere kan have problemer med at afspille CD RW, så hvis du vil være mest sikker, gå efter CD-R. Den eneste forskel er også bare, at CD-R kan ikke slettes igen, det kan CD-RW.
Avatar billede Nina Gotthardt Juniormester
05. december 2019 - 14:06 #2
Super, tak for svar! Det du skriver bekræfter mig i de ting jeg læste om på google :)
Avatar billede ErikHg Ekspert
05. december 2019 - 14:57 #3
Jeg har selv to gamle Sony afspillere, en X 505 ES og en X 779 ES. Disse er fra først i 1990´erne, og kan ikke afspille CD-RW, men til gengæld har jeg selv brændt nogle CD´er på 90 minutter/800 MB. CD med denne kapacitet fandtes ikke dengang i 1990´erne, hvor de to nævnte maskiner blev produceret men afspiller dem alligevel fint.