Avatar billede Frederic Praktikant
16. november 2019 - 17:05 Der er 11 kommentarer

Dårlig reparation af bærbar.

Hej er helt ny på dette forrum. Jeg søger råd for hvordan jeg er stillet i en sag, omkring en reparation, jeg har fået lavet på min bærbar.

En lang historie fortalt kort. Jeg har fået skiftet tastertur på min bærbar fordi en tast reagerede dårligt.

Efter 3 reparationer, fordi bærbaren ikke blev samlet korrekt/beskadiget ved reparation. Er computeren stadig ikke i den stand, som inden jeg fik den repareret. Problemet med tasten på tasterturet er naturligvis blevet udbedret.

Jeg har også fået skiftet bagpladen/bunden af bærbaren, derpå sidder nogen klistermærker med en rækker numre, de er blevet flyttet fra den gamle plade, over på den nye. De sidder logisk nok ikke ret godt fast længere.
Teknikeren forklar dog at fx. IMEI nummeret ikke har nogen betydning for computeren. Er dette sandt?
Man kan ikke få nye klistermærker ,det fås ikke ifl teknikeren.

På computeren sidder også nogen gummi beskyttelses dutter, så der ikke kommer ridser, når den står på et bord fx. Jeg mener dog ikke de sidder helt korrekt, da de sidder for lagt nede i pladen, det mener teknikeren dog ikke kan laves anderledes. Den var dog ikke sådan inden reparation.

Summa summarum er, at jeg har et produkt der får nye fejl, hvergang den har været til reparation. Små fejl som måske er lige gyldige i nogens verden, men ikke helt lige meget i min, når det her et produkt i den helt dyre ende, må der gerne værre nogen høje forventninger.

Producenten  afviser at det kan gøre bedre end som den er nu, hvad kan jeg gøre så alle fejlene bliver løst og hvad er min ret efter 3 reparations forsøg.

Mvh Frederic
Avatar billede 220661 Ekspert
16. november 2019 - 18:08 #1
Har duppernes højde i bunden en funktion for computeren?
Problemet med bærbare er jo typisk varme, og suger den ind under bunden vil den have sværere ved at holde sig afkølet, og det ville jeg sige som begrundelse for at få dem skiftet. Er der ikke luftindtag i bunden har duppernes højde ingen praktisk betydning bare de er udenfor plastcoveret.
Virker computeren efter reparationen som den skal vil de nok ikke gøre yderligere.
Avatar billede Frederic Praktikant
16. november 2019 - 18:27 #2
Hej.

Bærbaren er en model hvor skærmen kan vendes rundt, så det er på tastertur coveret de her gummi dupper sider. De har skiftet hele coveret med tastertur.
Dupperne sider som om de ikke, er skubbet helt op i coveret. Jeg tænker at med tiden så bliver det cover ridset, når det rammer fladet til står på.

Vh
Avatar billede 220661 Ekspert
16. november 2019 - 18:36 #3
prøv at uploade billede af det her
https://da.imgbb.com/
Avatar billede Frederic Praktikant
16. november 2019 - 18:57 #4
Avatar billede 220661 Ekspert
16. november 2019 - 19:00 #5
De dupper har ikke meget virkning nå de ligger bag ved coveret. Det burde have været gjort bedre.
Avatar billede puren Ekspert
16. november 2019 - 23:39 #6
lige hvad angår imei

er radio chip til det mobile telenet din mobil har også sådan et/to chips i sig

så har han ret i at det er lige meget men ser ikke lige hvorfor han skulle skifte det i første omgang med mindre har har skadet det og givet dig et nyt

eneste ting at holde øje med at det kan det samme som det gamle,
Avatar billede Frederic Praktikant
17. november 2019 - 01:33 #7
Han har ikke skiftet nogen komponenter hvad angår IMEI nummeret. Det er bundpladen han har skiftet, hvor at IMEI nummer står på et klistermærke. Det klistermærke mener han bare skal smides ud, jeg tænker det sidder af en grund, så jeg vil have et nyt, men kan ikke fås ifl tekniker.
Han skiftet bundplade fordi 2 tekniker skruede en for lang skru op igennem coveret hvor tasterturet sidder.
Avatar billede puren Ekspert
17. november 2019 - 01:46 #8
Klistermærkerne er der for man kan se eksemple vis imei nummer uden at skulle tænde computeren
Avatar billede Frederic Praktikant
17. november 2019 - 02:01 #9
Præcis, så er det ikke helt lige meget som han påstår.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. november 2019 - 07:15 #10
#10 Kan man ikke holde den sobre tone skal man lade være med at skrive puren :-(